Thunder
Trådstartare
Jag har ett problem med mitt sto. Hon är ett fullblod på 10 år som jag köpte för en billig slant för att ha till avel. Tills jag satt upp och insåg "WOW vilket steg" Så nu får avels livet vänta :smirk: Men hon är så otroligt förbannat känslig !! Hon är mitt 3:e fullblod så jag vet hur fullblod fungerar och vad som krävs för att kunna hantera och rida dom. Minsta lilla fel så blir hon rädd och blir super stressad och sen är det kört. Det går bara inte att fortsätta. Jag ger henne havrefri mat. (Lympos havrefri får hon) Vetrinären gav mig lugnande i form av koncentrerat vitamin pulver som ska ge ett s.k inre välbefinnande. Men det funkar inte. Jag gör allt. Jag är mjuk, inga höga toner. Inga kraftiga hjälper.. Men det kan räcka med att hon snubblar till eller gör något annat "fel" så är det som om jorden gått under .. Råkar man höja handen lite hastigt för att klia sig i håret när man hanterar henne på marken, då blir hon skit rädd precis som om jag skulle slå henne Verkar precis som om hon blivit slagen tidigare .. Men sånt vill man inte tro.. Eftersom det hära vitamin pulvret inte funkar så ska jag prova ett annat lugnande i form av örter, men det står på förpackningen "obs kontrollera dopingreglerna" Men jag hittar inget om ämnet Baldrian som då ska vara doping klassat. Jag vill veta hur lång karens tiden är eftersom det är planerat att hon ska tävlas i höst .. Tips ?