Stressad i spolspiltan

J

JULILA

Jag har precis fått min egen häst och hon är hur härlig och trevlig i allt FÖRUTOM i spolspiltan. När vi köpte henne så hade hon bott i ett litet stall och blivit skött i gången där hon såg alla andra hästar.

Vi har en spolspilta som är som en fyrkant. Tre väggar och sedan kan man se rakt fram.

Problemet är att hon blir stressad när hon är i spolspiltan, vissa dagar mindre stressad och andra mer. Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra..:confused:

Har haft henne i 3 veckor. Hon är 11 år..

Tacksam för svar!

Sv: Stressad i spolspiltan

Kan du inte be någon lugn, snäll och rutinerad hästmänniska i stallet att
hjälpa dig? Det är ofta så här när en häst kommer till ett nytt ställe och en
ny person som skall handha den. Inte konstigt alls, hästen känner sig osäker.
Det löser sig med lite tålamod!

kan det inte vara så att din häst är rädd för vatten ? min häst är livrädd och när man ska tvätta honom, han är viserligen 28 år men måste ändå tvättas av någon gång i bland så börjar vi alltid jätte lugnt. är han jätte uppstressad tar vi helt enkelt en spann med vatten och en svamp och skäljer av honom!:banana:

Dom första gångerna min häst stod i en spolspilta va han oxå stressad! Han blev genomsvett innan vi ens hade kommit ut på en ridtur..
Men jag la inte så stor vikt på det, bara vara lugn själv! Dom lär sig med tiden!!!:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 798
Senast: MML
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 693
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 867
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 309
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar