Stravinsky xx?

Mia_R

Trådstartare
Vad fick han för siffror på bruksprovet och är det ngn som har en bra bild på honom? :idea:

Jag tror faktiskt att det är densamme som denne vars stam stämmer överens med den Stravinsky xx som finns i årets hingstkatalog. Han är också godkänd i Danmark men jag vet inte vilket stamboksnummer han har.

Fast var han så gammal som en -88:a? Jag fick för mig att det var en mkt yngre hingst. :o :D

Jag har en del foton på honom, både egna (som jag tagit) och så har jag Viegårds hingstkatalog. Kolla deras hemsida www.viegaard.dk

Jag var i Danmark (Herning) på kåringen 2000 och såg Stravinsky då. Jätteläcker tycker jag! :)

Fast när man läser på deras hemsida så står det att han är 170 hög, medan det på resultatet från provet står att han är 165 och född 1998! :confused:

Har han krympt 5 cm och blivit 10 år yngre helt plötsligt? :D

Han måste vara född 1988 med tanke på att han är A-häst i dressyr och att han tävlat tom MSV dressyr. Och som sagt, jag såg han -00 och han var definitivt inte två år då! :D

Han har löpresultat också, ganska kul. Poäng sedan tidigare (som står i Hingstkatalogen 2004) är 1010878=43 poäng! :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar