Lilla Skutt
Trådstartare
Sv: Strasserverkare byter religion?
Som publik brukar det vara givande om insatta yrkesmänniskor ställer intressanta frågor till föreläsaren som de vanliga hästägarna kanske inte kommer på att fråga.
Och som föreläsare är det ju tacksamt med frågor,det betyder ju att publiken är intresserad av ämnet.
Vill man inte bli störd om man ska leka präst och vill predika utan uppehåll, så kan ju faktiskt frågestunden va efter föreläsningen.
Håller med dig om att en bra föreläsare skall kunna svara på frågor på ett vettigt sätt,kanske det är så att vissa frågor kan han inte svara på och då går i försvarsställning.Till alla!
Som föredragshållare så måste man kunna behålla sitt goda humör oavsett hur frågor ställs och svara på frågorna vänligt även om de kan tyckas komma utifrån "nu ska jag visa att det du säger inte stämmer".
Jag tror att det är här som Ove gör misstag och att han genom att inte kunna kontrollera sitt humör i vissa situationer brister i trovärdighet. Om han istället lugnt och sansat förklarade så skulle han ha lättare att nå ut till de som kommer till hans föresläsningar och är skeptiska.
Jag är tveksam till att det finns personer som från början när de går på en föreläsning enbart är där för att störa utan jag ser det mer som något som byggs upp. T ex personen ställer en fråga som Ove uppfattar på ett visst sätt. Personen får ett inte alltför vänligt eller uttömmande svar...... och så byggs det upp något form av "krig".
Själv ställer jag väldigt mycket frågor då jag är på kurs eller föreläsning (oerhört vetgirig) och jag vet att det kan vara provocerande för föredragshållaren ibland. Dock har jag lärt mig lite knep genom åren på vilket sätt jag ska ställa frågorna för att de inte ska uppfattas som provocerande eller hotande för föreläsaren.
Som publik brukar det vara givande om insatta yrkesmänniskor ställer intressanta frågor till föreläsaren som de vanliga hästägarna kanske inte kommer på att fråga.
Och som föreläsare är det ju tacksamt med frågor,det betyder ju att publiken är intresserad av ämnet.
Vill man inte bli störd om man ska leka präst och vill predika utan uppehåll, så kan ju faktiskt frågestunden va efter föreläsningen.