Lilla Skutt
Trådstartare
Sv: Strasserverkare byter religion?
Är Strasserverkaren oskyldigt dömd?
Om du vet nåt som inte vi vet ,varför delar du inte med dig av sanningen här då?
Så du tycker att Englands djurskyddslag är för hård?
England anser jag vara ett land som är öppet för mkt alternativa saker,finns tex Healingutbildningar som är accepterade osv.
Bara att läsa Horse and Rider så ser man att de där är mkt mer öppna till alternativa metoder.(Homeopati,Osteopati osv)
Själv är jag öppen till mer än du tror,men om jag ser en metod som är onödigt brutal tex vid fångbehandling osv måste jag reagera.
Och filmen säger mer än ord,titta in i ögonen på hästarna,vad säger hästen?
Flera bilder där man ser Strasserhästar under behandling visar apatiska hästar med död blick,hästar som gett upp,det är inga lyckliga hästar jag ser och det gör mig förtvivlad.
Jag skulle inte kunna sova på nätterna om jag inte reagerar på vansinnet jag ser.
Jag är glad att dina hästars exteriör och användning passar med den verkning de får,men fatta att andra gör det inte.
Varför skulle då flera (oberoende av varandra) som jobbar med hästars fysiska och psykiska hållbarhet reagera och ta avstånd?
Om metoden vore så fantastisk så skulle inte så många världen över reagera.
Lilla Skutt,barfotaälskande Hovslagare .
Så du menar att djurskyddsfall som går till domstol och fällande dom är överdrivna?Det ligger mycket bakgrundsinfo runt fallen i England som inte presenterats i tidningarna, precis som i alla djurskyddsfall. Jag kan rakt säga att om det är så som det framställs i tidningarna och på nätet, så skulle jag ta avstånd ifrån det. MEN. och det är ett stort men. Jag vet att det ligger mer bakom. Så jag fortsätter gräva i det innan jag lägger ut trådar om det på nätet själv...jag tycker liksom om att veta vad jag snackar om, och inte bara snacka skit och gå på rykten....
/Migo
vars strasserverkade hästar mår bra.
Är Strasserverkaren oskyldigt dömd?
Om du vet nåt som inte vi vet ,varför delar du inte med dig av sanningen här då?
Så du tycker att Englands djurskyddslag är för hård?
England anser jag vara ett land som är öppet för mkt alternativa saker,finns tex Healingutbildningar som är accepterade osv.
Bara att läsa Horse and Rider så ser man att de där är mkt mer öppna till alternativa metoder.(Homeopati,Osteopati osv)
Själv är jag öppen till mer än du tror,men om jag ser en metod som är onödigt brutal tex vid fångbehandling osv måste jag reagera.
Och filmen säger mer än ord,titta in i ögonen på hästarna,vad säger hästen?
Flera bilder där man ser Strasserhästar under behandling visar apatiska hästar med död blick,hästar som gett upp,det är inga lyckliga hästar jag ser och det gör mig förtvivlad.
Jag skulle inte kunna sova på nätterna om jag inte reagerar på vansinnet jag ser.
Jag är glad att dina hästars exteriör och användning passar med den verkning de får,men fatta att andra gör det inte.
Varför skulle då flera (oberoende av varandra) som jobbar med hästars fysiska och psykiska hållbarhet reagera och ta avstånd?
Om metoden vore så fantastisk så skulle inte så många världen över reagera.
Lilla Skutt,barfotaälskande Hovslagare .