Sv: Strålbenshältor
Tack för svar..
Sitter i min oändlighet och försöker komma på nåt som kan vara fel på hästen. Veterinärerna hittar inget fel på han men han rör sig inte normalt. Ser väldigt framhalt ut, men tidigare beh veterinär tycker inte alls han ser så farlig ut
Dem tidigare vettarna har inte ens bemödat sig att kolla hovled, strålbenshälta på honom. Han reagerar inte ett skit på böjprov, står och sover och är klockren när man springer. Hovleder är väl väldigt svåra att böja fram? Som du säger så måste man ju på med hakar och grepp. Men de tycker dom är onödigt och tar tid.
Ryggen är de heller inget fel på. ET har gått igenom den med och lossat alla låsningar och jobbat bort spänningar. Nu är ryggen helt UA men rörelseströrningen finns kvar.
Som tur är ska jag träffa en überduktig vet på lördag som jag vet kommer hitta felet, om det finns något. Jag vill bara försöka lista ut vad fasen det kan vara.
Alltid när jag far till vetten så har man ju en aning om vart det sitter, men jag har inte en blekaste nu!! Och det blir jag galen på!!
Min häst står snarare under sig med frambenen. Enl ET inget konstigt då han har oerhört branta bogar och han kan inte stå på annat vis. Han har inte en enda spänning genom frambenen upp genom bog, manke. Ryggen kommer från vänster bak där han haft problem tidigare med ett griffelbensbrott.
Han tar verkligen uuuuut framsteget, landar helt plant på hoven i skritt, i trav trakten lite före. Han sviktar igenom som han ska på bägge fram.
Känns ju som att risken för hovled, strålben är mindre då.
Jag fattar ingenting. Hoppas dagarna till lördag går fort nu.