Stråfoder för extra sysselsättning, tips önskas

G

Grapewine

Letar efter ett stråfoder för extra sysselsättning utöver hösilaget. (har tyvärr inte möjligheten att fodra med halm) Nån som har några förslag? Har tittat lite på Happy Stabletime och Happy Hoof från Spillers, Fiber Chaff från Dodson & Horrell samt Mollichaff från HorseHage. Nån som har någon erfarenhet av dessa? Finns det några andra märken som har liknande produkter? Vill helst att det ska innehålla så lite energi/protein som möjligt då det endast ska ges som extra sysselsättning...

Sv: Stråfoder för extra sysselsättning, tips önskas

Jag gav Happy Hoof till min fånghäst och har bara positiva erfarenheter av det :)

Vet du vad det innehåller näringsmässigt? Hur var strukturen på Happy Hoof?

Ingen mer som har några goda råd att komma med?

Kommer inte ihåg värdena på Happy Hoof men det är ju bara att gå in på Spillers hemsida så finns de där.

Strukturen liknar Fibergi fast luktar lite godare;)

:angel: om du har möjlighet att handla alla grejer du har nämt så varför har du inte möjlighet att handla halm.. halm är juh det enklaste å det som innehåller minsta av allt.. det finns juh vanliga fyrkantsbalar man kan köpa för en billig peng..:angel:

Skulle tro att TS har samma problem med halmen iår som vi har att den är av sämsta möjliga kvalitet o därför inte vill ge det till hästen

"Gammalt" näringsfattigt hö ?! :idea:

Var köper du halm billigt i år?

Det är sant som Arabia säger, har inte hittat nån halm av bra kvalité. Fjolårshöet jag kollat på duger heller inte. Dessutom har vi tyvärr inte utrymme för flera balar hö eller halm i foderladan. Hade varit praktiskt med något foder i säck. (typ lusernsäck) Lätt att hantera och man hade kunnat haft det hemma om det inte fått plats nånstans...

Senast ändrad av en moderator:

:idea: kolla med bönder runt omkring eller granngården de brukar oxå ha.. vi har halm i stallet så för oss ingår det.. men hör runt.. lycka till..:love:

Liknande trådar

Foder & Strö Fodermarknaden formligen översvämmas av dyra, dåliga foderprodukter som marknadsförs med felaktig och falsk information. Den senaste...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
18 669
Senast: spaderÄss
·
E
Foder & Strö Jag vet att man inte kan säkerställa en god foderstat utan analys, men jag kommer troligen inte att kunna analysera mer än höet, eller...
Svar
12
· Visningar
1 340
Senast: marti130
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 063
Senast: Araminta
·
Foder & Strö Jag har ju en häst som varit konvalescent ett tag efter att ha opererat ena framkotan (augusti) Han var för tjock och vet...
Svar
3
· Visningar
5 931
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka