Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så lätt rörelse borde gälla för hundar också?Nej. Man botar inget genom att vila.
Så lätt rörelse borde gälla för hundar också?
Vila från elitfotboll är inte samma sak som att vila och göra ingenting...
/ortoped
Jag är inte veterinär men det borde ju vara omöjligt att få en hund att ligga helt stilla flera dagar.
Det var ju precis det jag skrev i inlägget som du citerade.
Men alltså, är vila = i princip sängvila? I så fall pratar vi om olika saker. För mig är vila i princip att inte träna, men fortfarande leva ett normalt vardagsliv.
@CillaW på ett helt orelaterat spår, hur dåligt är studsmattehoppning för en snart 40-årig relativt otränad mamma? Om man undviker att trilla så man bryter lårbenshalsen eller så.
Då låter man bli studsmattan.
Du bryter inte lårbenshalsen, snarare en hand- eller fotled.
Det var ju svårt att gilla det svaret, jag är ju väldigt förtjust i studsmatta. Sonen och jag besöker Hop&Pop och nu har grannen köpt en...
Som positiv effekt har jag noterat att bäckenbotten blivit starkare.
Är det ryggen som tar stryk även om man inte hoppar snett? Ser i mitt huvud diskar som komprimeras. Går det att träna upp försiktigt? Ska jag sluta prata med en ortoped om studsmattor?
OTDet var ju svårt att gilla det svaret, jag är ju väldigt förtjust i studsmatta.
Det är för att du har elastiska diskar som du kan hoppa så där utan att få ont i ryggen. Bäckenbotten har två val: kissa på sig eller bli starkare.
Vi ser så många studsmatterelaterade skador att du inte kan räkna med några svar du gillar