B
black_famous
i går morses blev jag väckt av min syster som hade varit ute i stallet och morgon fodrat hästarn. hon såg då att men ena var skadad på benet... han hade ett ca 7cm långs sår på skenbenet på höger fram och det var ganska djupt med ett hål rakt in i nederkanten. detta var inte nytt utan han måste ha fått detta dagen innan ute i hagen och de som hade kvällen har inte märkt detta när han togs in.
jag körde honom direkt till klinik där de gjorde rent såret och bandagerade fick massor med mediciner med oss hem.
saken är nu den att jag är väldigt orolig för hur detta kommer att gå har hört att sådana sår kan vara väldigt svårläkta med endel komplikationer... finns det någon som har erfarenhet sedan tidigare???
ska tillägga att det varar sig en hel del och det rinner igenom bandaget på bara några timmar...
tacksam för alla svar
jag körde honom direkt till klinik där de gjorde rent såret och bandagerade fick massor med mediciner med oss hem.
saken är nu den att jag är väldigt orolig för hur detta kommer att gå har hört att sådana sår kan vara väldigt svårläkta med endel komplikationer... finns det någon som har erfarenhet sedan tidigare???
ska tillägga att det varar sig en hel del och det rinner igenom bandaget på bara några timmar...
tacksam för alla svar