Någon som är duktig på sår?

Hunden blev sämre i tisdags eftermiddag. Trött och inte alls sig själv.. Han fick också en svullnad under och nedanför såret så vi var hos veterinären igår. Diagnosen blev djup pyodemi så det blev både antibiotikatabletter som han ska ha i tre veckor och kortisonsalva i en vecka. Hon kunde inte säga om det hade varit ett vanligt fukteksem från början eller om det hade varit en fästing, sticksår eller något annat.

Liknande trådar

Hundhälsa Min mamma och hennes jagande man har en finsk stövare hemma (en riktigt barnslig sådan..). Här om dagen var jag och hälsade på då jag...
Svar
9
· Visningar
5 872
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Har en åttaårig portugisisk vattenhund som jag för cirka tre veckor sedan upptäckte några skorviga utslag på. Gick ett par dagar och vid...
Svar
11
· Visningar
3 923
Senast: nilie
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 791
Senast: höstmåne
·
Däggdjur Min snart 2 åriga hane har fått något konstigt. Pälsen är liksom av, alltså inte lossnad, utan bara kortare och så är det vita ganska...
Svar
3
· Visningar
2 316
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka