Största stuterierna?

Habina

Trådstartare
Vilka stuterier i Sverige får flest föl varje år? Alltså inte bara egna uppfödningar utan även inackorderingar. Tänkte jag skulle förkovra mig lite nästa vår. :angel:

Sv: Största stuterierna?

Vilka stuterier i Sverige får flest föl varje år? Alltså inte bara egna uppfödningar utan även inackorderingar. Tänkte jag skulle förkovra mig lite nästa vår. :angel:

Jag vet att Brodda Stuteri har många fölningar och ägarna är väldigt trevliga!:)

kl

Brodda och likaså Broline har ett 30 tal egna fölston och ett antal inackorderingar. (har inte båda dom skurit ner verksamheten? Osäker där)

Undrar om ändå inte Menhammar slår allt och alla med råge.
156egna fölston och ganska många inackorderingar..

Alebäck har ju ett tiotal egna ston men har en otroligt stor inackorderingsverksamhet.
Tror dom får ett 70- tal föl per år..grovt gissat.

(samtliga dessa är travstuterier)
AM

Senast ändrad:

det finns ett ponnystuteri i Småland som jag bestämt har för mig brukar få ett 40-tal föl om året, främst shettisar och russ, men de har också några ardenner och säkert några av andra raser också...

LOJSTA? Hur många Russ-föl föds där varje år?
Men det kanske inte räknas som "stuteri"?

Lojsta vore skoj att praktisera hos, men sist jag var där kändes det mer som "leta-häst-i-skog" än lära sig något om fölningar. :p

Hornline (som ligger i Västervik) har väl ett 50-tal fölston. Där finns både boxplatser och lösdrift.

det finns ett ponnystuteri i Småland som jag bestämt har för mig brukar få ett 40-tal föl om året, främst shettisar och russ, men de har också några ardenner och säkert några av andra raser också...

Rungegård?

Oj! :eek: Då vet jag vart jag skall vända mig och höra om praktik. :D

Ja, Menhammar är ett väldigt bra ställe för att lära sig allt om avel.
Dom har också en bunt avelshingstar som servar både dom egna stona och på skick. Därutöver har du ju hela unghästbiten.

Rekommenderas till dom som vill lära sig sånt :D

AM

Toppen! Tänkte ta ut lite semester och bli lite mer praktiskt kunnig på fölbiten. Men det lär ju hinnas med lite unghästar också. :D

Rungeboholm heter väl Franssons ställe, är ju lätt att blanda ihop.....med rungegård alltså.
Stuteri KL har ca 50 ponnyföl i år, shetland och russ.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
690
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka