Stormur Höst Lätt

Sv: Stormur Höst Lätt

Jaså då får vi väl se vem som är "bäst till häst":D :devil:. Jag ska fuska lite och vara med på en låtsastävling helgen innan så jag har chansen att få lite feedback, men vi får se hur det går, tar inte ut något i förskott men jag hoppas på att åtminstonde komma till B-final!

Jag var också på en låtsastävling på Häringe där vi kom 4:a i A-final på 5,25 och fick bla. en 7:a för skritten!!:o:) :bump:

Jag är GLAD idag :D :D
Mamma fixade så vi kom med på Stormur :D :D

Carla, har du sett att Annette ska vara med ? Och typ jättemånga från Kimsta :devil:

Jag var också på en låtsastävling på Häringe där vi kom 4:a i A-final på 5,25 och fick bla. en 7:a för skritten!!:o:) :bump:
Vad fuskigt... några sjuor lär jag inte få, möjligen för galoppen om några år ( eller passen :D ). Nädå, det ska nog gå bra, bara inte Kjarkur kör upp näsan i himlen och gör en av sina "mamma, hjälp en ko!" -frustningar:rofl:( jag menar om det är en skäck [bregottko] på banan:p )

Va kul att ni kom med Kickan!

Ja, hakan droppade. Även fast det inte var ngt oväntat, hon har ju snackat jättelänge om att hon och hennes elever ska starta, men det tabba sig ju i våras.
Så det är Ullis från min grupp på Dojan, Rebecka från min grupp på gammelgubben Neisti (henne ska vi heja på, boy är hon duktig, Ullis också), så är det Millan på Ari. Carro på hennes egna pålla Askja också!
Ska bli SKITKUL NU! :D

Anneli på Vaengur, dessa ska bli mest spännande att se då Vaengur var ju mitt lilla skötebarn innan Blesa, men fick inte rida honom nå mer sen?? Likaså Dojan var jag först med att rida, men han var ju så mager då..

Har kollat in startlistorna på Young Rider-klasserna och tänker att detta kommer bli tufft.
Men som sagt, det viktigaste är ju inte att vinna utan att ha roligt och kämpa väl!:) :smirk: ;)

Kan ju säga redan nu med största sannolikhet att jag kommer stryka mig.

Men jag varnar er för Alexandra Alerius på Askja, den hästen är vrålflott, iaf här hemma på volten :rofl:

Emma :D Vad kul! Även om vi inte kommer med på tävlingen ska jag komma dit och fotta när ni vinner ;) IGEN

haha, jaja, men du kom ju med :D :D haha, jag vill bara få över 6.0 igen, men det är inte säkert, men självklart ska jag satsa på att vinna både tölten och 4-gången igen :D :D så, tjejer och killar som ska vara med, må bästa ekipage vinna ;)

Jag kan tänka mig att Alexandra Alerius är duktig, hon är ju med i ungdomslandslaget i år ju!:crazy: :o

Men ååh, nu blir jag så avundsjuk :( jag skulle ha varit med och mamma har bokat box och skickat in anmälan men den tycks inte ha kommit fram :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Vi har pratat med ledningen men de tror inte på att vi har skickat in anmälan (när det fanns många platser kvar!), men varför skulle vi boka box om vi inte ska vara med ? :crazy:

Men om man begär läskvitto så får man bekräftat att anmälan kommit fram, sen brukar de svara inom 24 timmar att de har mottagit anmälan också. Om den inte dyker upp så bör man kolla vad som hänt.

Anneli på Vaengur, dessa ska bli mest spännande att se då Vaengur var ju mitt lilla skötebarn innan Blesa, men fick inte rida honom nå mer sen?? Likaså Dojan var jag först med att rida, men han var ju så mager då..

:eek: Är det en skäck, var med som turridningshäst för hundra år sedan i såfall.;) På ett annat ställe.:)

Jo, men det var något fel på mammas mejl, men hon frågade om de kunde fixa in mig och det gjorde de :)

Ja, blev helt chockad när jag såg att det var så många som kom därifrån :o

Men du rider väl inte kvar där ? Har du någon bild på Askja du vill lägga upp här ?

Ja, Vaengur var så fin när han kom :) har du hört något om Blesa/Varit och hälsat på henne ?

Vaengur går även under smeknamet Vaeng-Skjoni just för när han kom fanns det en annan Vaengur på gården. Och för att den senare Vaengur just var meeeer skäck än den första fick han tillagt "Skjoni" på slutet.. :rofl:

Så, ja. Han är en skäck. En mycket stor sådan. Fyrgångare. Går med som turridningshäst, han huuuur mkt gång som helst men nu går han mest ekonomiskt. Det måste man ju som ridskolehäst.
Fast hundra år sen kan det inte ha vart, han kan inte vara äldre än 9-10 och han har väl varit där i fyra år kanske?

Riktigt rolig häst iaf. :)

Njae, det var Michaela Alerius. De turas om att träna/tävla hästarna.

Riktigt trevliga brudar båda två :rofl:

Ja, fast för mig kom det inte som en stor chock. Däremot vill jag ju själv ställa upp och visa vad jag kan, eftersom jag och Anette inte var helt på samma sida på slutet.. Synd, för jag tycker om Anette jäääääättemycket :)

Jag rider inte kvar där, men jag saknar området, hästarna, umgänget. Sa jag hästarna? :D
Däremot får jag komma lite när jag vill och rida, blir väl så.
Saknar Blesa något enormt, Vaengur saknar jag med. Jag kom aldrig igång med honom igen. Dojan hann jag aldrig rida så mkt sen när han gick upp i vikt mer än ett par ggr. Också en otrolig läcker häst.

Har inte så många bilder på Askja, de jag har får jag nog inte lägga upp. Men lägg till mig på MSN! :idea:

Jag var hos Blesa i somras och red henne och kände knappt igen henne. Eksemet var inte lika farligt som förra sommaren, men hon skulle behöva MERA. Känns så svårt när man inte kan göra ngt. Hon fick iaf en flughuva som jag gav till HENNE, men som inte används till henne. Bittert. Allt mitt arbete är borta känns det som.
Var även där på KM, hon är så söt tussan :love:
http://i14.photobucket.com/albums/a332/fjolla/blesa/jagochblesa2.jpg
:love: :love: :love:

Jo, jag saknar väl det där stället lite grann ibland, men jag har ju kommit otroligt mycket mera i min ridning av att rida för Jex och över huvudtaget stå i det här stallet :)

Vilket stall står Fjalar i ?

Då är det den första Vaengur, blev alldeles förskräckt. Han hade jag med som turhäst, 1992 första gången och många år till efter det.;)

Jaha! Va kul! Då känner du hon som har stallet också? =)

Vaengur var den första islandshäst jag red, någonsin. En liten tioåring på den stora hästen :rofl:
Tyvärr finns han inte kvar längre...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs