Stormur Höst Lätt

Sv: Stormur Höst Lätt

Jo, jag saknar väl det där stället lite grann ibland, men jag har ju kommit otroligt mycket mera i min ridning av att rida för Jex och över huvudtaget stå i det här stallet :)

Vilket stall står Fjalar i ?

Jag kan tyvärr inte hålla med om att jag saknar kimsta, inte ett dugg faktist. Tyckte att alla hästarna såg ut som "loppebon" på slutet. ingen häst såg riktigt fräsch ut, iaf inte när jag flyttade där i från. Ägaren vart också lite sur på slutet :/ jag har också utvecklats enormt sedan jag flyttade där ifrån! men det kan också bero på att jag fått mer chans att utvecklas, efter som att jag nu har lite bättre hästar och haft turen till andra instruktörer som verkligen vill hjälpa mig och min häst att bli ett bättre ekipage. Men kimsta gav en balansen och lite grunder för islandshästar :)

Fast jag saknar fortfarande Kimsta.
Jag är väl en av de få som verkligen verkligen verkligen kom överens med *** (du vet vem jag menar, vill inte säga namn).

Jag såg dig idag förresten! Du red Lettir va? Och er nya fux var på banan också?
Jag var och red med min kompis hos er idag!

Vi borde ta detta på PM, som någon ovanför skrev.

Joo, jag tycker nog också så mest, men ibland känns det som om man vill tillbaka och kolla om det har 'utvecklats' nåt :p
Har lärt mig mer på det år vi har stått hos Jex än på den 6 åren på Kimsta :crazy: :devil:

Fast jag saknar fortfarande Kimsta.
Jag är väl en av de få som verkligen verkligen verkligen kom överens med *** (du vet vem jag menar, vill inte säga namn).

Jag såg dig idag förresten! Du red Lettir va? Och er nya fux var på banan också?
Jag var och red med min kompis hos er idag!

Vi borde ta detta på PM, som någon ovanför skrev.

haha, joo, var du med carro ? joo, fast det var min kompis som red, men du får se mig på skäcken om du kommer på stormur :) joo, fuxen är den nye, fast min lillasyster rider henne just nu :) jaa, det kanske vi borde göra :)

hej Emma.
jag var med på stormur vår lätt i sommras och ska vara med igen. vet ej om du vet vem jag e men jag heter siri during och red en häst som heter kolur vi red tillsamans i A-finalen i fyrgången. du kommer att bli en tuff motståndare.
undrar bara huur många gåner har du tävlat i lätt klass och har du tävlat i öpen klass någon gång?:rofl: :)

Så om jag har förstått det hela rätt så är det följande bukare som ska tävla:
Skrauti [jag :D]
Svalan
Emmma
Kiickan
S_ir_i

Har jag missan någon?

För min del stämmer det iaf :) vi kör dit hästen ikväll så han får ta det lugnt :) Någon mer som ska checka in ikväll ?

hej Emma.
jag var med på stormur vår lätt i sommras och ska vara med igen. vet ej om du vet vem jag e men jag heter siri during och red en häst som heter kolur vi red tillsamans i A-finalen i fyrgången. du kommer att bli en tuff motståndare.
undrar bara huur många gåner har du tävlat i lätt klass och har du tävlat i öpen klass någon gång?:rofl: :)
joo, visst kommer jag i håg dig :)! du red en svart häst va ? hum, jag tror inte att det kommer gå lika bra för mig denna gång som det gick på förra, men men :) på Léttir (skäcken) har jag tävla två lätta, så jag får tävla den här, men ingen till efter det om jag får över 5.0. jag har inte startat några öppna, men planerat att göra det till våren :) vadåra? :)

Jippe vi gick till A-final i tölten!!!!:bump: :banana: våra 4.77 räckte till att ta sista platsen! Så imorgon ska vi rida final! Det är bara att hoppas att Kjarkur uppför sig då också:p

Grattis! Hur gick det i fyrgången då? :)
O hur gick det för alla andra som skulle tävla?

Dottern placerade sig strax utanför final, är en bra insats av henne som ALDRIG tävlat förut. Fick mycket bra poäng i första momentet på lätta tölten, men sen kom avdelning ökning samt minskning. Här krävs erfarenhet något som hon inte hade, och därför blev poängen lite lägre här. Men övning ger färdighet, hon lär sig hon med så småningom. Duktig va hon i varje fall, tösabiten.:banana:

Grattis! Hur gick det i fyrgången då? :)
O hur gick det för alla andra som skulle tävla?
Tack:banana:
Där gick det lite sämre, Kjarkur är nog ingen fyrgångshäst, vet inte den exakta poängen ( orkade inte vänta tills dom satte upp lappen efter att ALLA ridit, vi åkte hem istället ) men skulle tippa på 4.83, om jag hörde rätt, det räckte tyvärr inte till final.

Men min kompis Siri (S_ir_i) Tog en A-finalplats i fyrgången, så nu är det rättvist ( vi har alltid sagt att hon har en fyrgångshäst och jag en tölthäst så nu är det väl bevisat:p )

Dottern placerade sig strax utanför final, är en bra insats av henne som ALDRIG tävlat förut. Fick mycket bra poäng i första momentet på lätta tölten, men sen kom avdelning ökning samt minskning. Här krävs erfarenhet något som hon inte hade, och därför blev poängen lite lägre här. Men övning ger färdighet, hon lär sig hon med så småningom. Duktig va hon i varje fall, tösabiten.:banana:

Vad heter din dotter/ häst? (vill bara veta om jag kanske såg dom)

Missade tävlingen idag...är hemma med rejäl förkylning :( Vilka gick till A/B-final i lätt tölt & fyrgång? Någon som vet?!

Carro gick upp till A-final i fyrgången!
Henne hejar vi på idag!

Och Kjarkur! Ni var riktigt fina i tölten tyckte jag.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
627
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 271
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 490
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka