Stormur Höst Lätt

S

Skrauti

Nu är det tre veckor kvar tills Kjarkur och Jag ska tävla lätt fyrgång och lätt tölt på Husbyöhn. Är det någon fler här som ska tävla den? Vill ta reda på lite om konkurensen :D

Sv: Stormur Höst Lätt

Wow! Tänka sig, är det så dags? Jag ska vara med, fast jag tävlar i Lätt Fyrgång och Lätt Tölt Young Rider. Men min kusin Amanda ska tävla Brúda och min kompis tävlar sin häst Tibrá i juniorklasserna.

ingen tävling för mig, har dock ett par ekipage jag ska hålla tummarna för. Hoppas på bra väder (= inte kallt).

Lycka till i tävlingen! :)

Wow! Tänka sig, är det så dags? Jag ska vara med, fast jag tävlar i Lätt Fyrgång och Lätt Tölt Young Rider. Men min kusin Amanda ska tävla Brúda och min kompis tävlar sin häst Tibrá i juniorklasserna.

Ja om jag inte räknat helt tokigt så är det väl bara tre veckor kvar. :eek:
Så då behöver jag inte ora mig för dig då :D Är ju fortfarande Junior, men det kan vara nog så många duktiga ryttare där med även om det kanske är hårdare i YR. Är det hårdträning som gäller för er med? Nu ska det iaf inte bli som i våras när Kjarkur blev halt bara ett par dagar innan tävlingen. :crazy:

ingen tävling för mig, har dock ett par ekipage jag ska hålla tummarna för. Hoppas på bra väder (= inte kallt).

Lycka till i tävlingen! :)
Du kan ju alltid hålla tummarna för mig med :angel: .
Själv hoppas jag tvärt om, jag vill inte att det ska vara varmt, lagom ska det vara kanske runt 15 grader så påller blir lite piggare. Annars måste jag ju dopa med havre innan :p :angel:

ja stormurs vår lätt var ju ingen höjdare vädermässigt, åtminstone inte för de tävlande ekipagen. En annan satt på läktaren och solade sig i stekande solsken :)

Håller en tumme för er också! Ska bli kul att se er live, ni har ju gjort sådana otroliga framsteg du och Kjarkur!

Jag och min häst léttir ska vara med och tävla (fyrgång och tölt), vi tävlar för sista året som juniorer och för sista gången en lätt tävling tillsammans, så vi hoppas på det bästa :)

men jag tyckte ändå att Stormur vår lätt var okej att rida även fats vädret var som det var, min häst var toppen iaf :)

ja stormurs vår lätt var ju ingen höjdare vädermässigt, åtminstone inte för de tävlande ekipagen. En annan satt på läktaren och solade sig i stekande solsken :)

Håller en tumme för er också! Ska bli kul att se er live, ni har ju gjort sådana otroliga framsteg du och Kjarkur!

Nä, det var ju bara för varmt, jag satt också på läktaren och efter den dan såg jag ut som en "röd pölse" och min kompis som red höll på att svimma i värmen...

Inga skyhöga förväntningar bara, man vet aldrig vad Kjarkur hittar på:p

Jag och Fjalar ska FÖRHOPPNINGSVIS vara med, han mår inte alltför bra just nu, är lite deppad och nere och har ingen vilja framåt. Men jag hoppas att vi hinner vara med, vi behöver de här två lättklass-tävlingarna innan vi ska avancera uppåt i vår (är det tänkt iaf).

en annan tjej från mitt stall ska också med, men hennes pålla är också lite dålig just nu, så vi båda håller tummarna.

Emmma! Jag tror jag träffade din mamma? (som jag inte minns namnet på nu..) på Gummi-kursen på Husbyöhn.

jaha, men min mamma var inte där.. :) men det var säkert någon som var lik henne :)

Jag och Fjalar ska FÖRHOPPNINGSVIS vara med, han mår inte alltför bra just nu, är lite deppad och nere och har ingen vilja framåt. Men jag hoppas att vi hinner vara med, vi behöver de här två lättklass-tävlingarna innan vi ska avancera uppåt i vår (är det tänkt iaf).

en annan tjej från mitt stall ska också med, men hennes pålla är också lite dålig just nu, så vi båda håller tummarna.

Emmma! Jag tror jag träffade din mamma? (som jag inte minns namnet på nu..) på Gummi-kursen på Husbyöhn.

Är det inte så att dom sätter päls då? Då kan dom ju bli lite trötta. På Kjarkur märks det inte så jättemycket, men just nu håller han på att vänja sig så han svettas otroligt mycket.

Jag hoppas det blir på speakerns kommando på den här tävlingen också för då har man ju lite mer tid på sig att visa gångarerna.

Var på kurs idag för Gummi Einarsson och jag har en känsla av att det kommer gå skitbra för oss på Stormur! Vi känner oss verkligen laddade!:):devil:

Var på kurs idag för Gummi Einarsson och jag har en känsla av att det kommer gå skitbra för oss på Stormur! Vi känner oss verkligen laddade!:):devil:
Jaså då får vi väl se vem som är "bäst till häst":D :devil:. Jag ska fuska lite och vara med på en låtsastävling helgen innan så jag har chansen att få lite feedback, men vi får se hur det går, tar inte ut något i förskott men jag hoppas på att åtminstonde komma till B-final!

Är inte helt hundra på om jag kommer tävla eller inte längre, Fjalar känns inte helt hundra och jag kan inte sätta fingret på det.

:(

Men ååh, nu blir jag så avundsjuk :( jag skulle ha varit med och mamma har bokat box och skickat in anmälan men den tycks inte ha kommit fram :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Vi har pratat med ledningen men de tror inte på att vi har skickat in anmälan (när det fanns många platser kvar!), men varför skulle vi boka box om vi inte ska vara med ? :crazy:

Är inte helt hundra på om jag kommer tävla eller inte längre, Fjalar känns inte helt hundra och jag kan inte sätta fingret på det.

:(
Vad tror du det kan vara då? Det är ju synd om du inte kan tävla:( för det vore kul att se er igen. Men jaja, det är två veckor kvar så han har ju tid på sig att bli bättre.

Emma :D Vad kul! Även om vi inte kommer med på tävlingen ska jag komma dit och fotta när ni vinner ;) IGEN

Men ååh, nu blir jag så avundsjuk :( jag skulle ha varit med och mamma har bokat box och skickat in anmälan men den tycks inte ha kommit fram :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Vi har pratat med ledningen men de tror inte på att vi har skickat in anmälan (när det fanns många platser kvar!), men varför skulle vi boka box om vi inte ska vara med ? :crazy:

Vad tråkigt, hoppas min anmälan har kommit in, om en krånglar kan det ju lika gärna vara fler!

Ja det borde väl dom också kunna fundera på för jag menar ingen bokar väl box innan man skickar in en anmälan:confused:

Vet inte riktigt, någon infektion i kroppen som inte vill ut riktigt..
Vet inte alls vad det kan vara..
Synd!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka