Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle bara försöka ignorera sådana provocerande kommentarer från TS.Vilken vidrig kommentar. Människor är rädda för att förlora sitt hus....
Nu på möran har typ hela taket ner till källartrappan blåst bort, ena äppelträdet har knäckts, så blir lite och pilla med idag. Bror har inte sovit nått alls inatt, knappt hunnit hem mellan träden innan han blir utringd igen.Vakna av ett brak, då har ena plåten på vad ska man snesträvan på taket blåst bort och träffat nån bil. såg inte så bra i mörkret, får spana i dagsljuset hur illa det är. Bror har varit ute på flera stormfällda träd.. och förmodligen blir de fler.
Ja jag brukar göra det.Jag skulle bara försöka ignorera sådana provocerande kommentarer från TS.
Här i Östergötland är inte vinden kraftigare än vad den varit till och från ett par veckor.
Men den kommer från ”fel” håll mot vad den vanligtvis gör. Betydligt mer påtaglig mot de andra dagarna. Men ingenting som blåst ner eller skadats här hemma.
Tack för att du frågar! Det har gått okej, under omständigheterna. Vårt hus står kvar men ligger nu ca 6 meter från strandens början istället för tidigare 15. Grannens hus har klarat sig bättre än väntat, men den södra flygeln har tippat ner på stranden och står "med fötterna i vatten". Sovrumsgolvet är helt borta och det är ett glapp på flera centimeter mellan väggen och golvet i deras vardagsrum.Hur har det gått för er @Mineur?
Hur kommer det sig att försäkringsbolaget inte täcker det?Nu har räddningstjänsten varit ute och mätt avståndet mellan havet och vårt hus till 7 meter (i vanliga fall är det ca 20-25). De gjorde bedömningen att vårt hus bör klara sig ifall stormen avtar som förväntat i natt, men att hela eller delar av grannarnas hus förmodligen kommer att dras ner i vattnet. Våra grannar är alldeles förstörda, de har massor av lån på huset och det är osannolikt att försäkringen kommer att täcka detta.