storlekar till nordsvensk travare?

LinnK

Trådstartare
Ni med nordsvenska travare av den mindre modellen,

vad har ni för storlek på selar, skorna, sadlar, täcken, bett, träns,grimmor, benskydd m.m.?

Kan cob verkligen räcka på tex grimmor? tycker det låter så ynkligt... :cool:

Min skötis är B - C-ponny.. och han har cob i grimma.. så du ska nog kunna ha full. :smirk:

Måste ha full på allt. Har provat cob på grimmor men de blir för små, och då är den ena hästen ganska nätt.

Ni med nordsvenska travare av den mindre modellen,

vad har ni för storlek på selar, skorna, sadlar, täcken, bett, träns,grimmor, benskydd m.m.?

Kan cob verkligen räcka på tex grimmor? tycker det låter så ynkligt...

Har Full på min kallblodskilles grimma. Testade cob en gång men han var för tjockskallig för den . Täckena är alla 135 cm, jag är mitt emellan två sadlar just nu så där jag kan inte säga nån exakt storlek... Skor vet nog bara hovisen vad mitt Barr har för storlek på. Selet (loksele f.n) är full-storlek och det är tränset också. Bett är ca 11,5-12 cm beroende på typ av bett och benskydden är så stora jag kan få dem (pga hovskägget ;)). Sadelgjorden är 75 cm (dressyrgjord) och 120 cm (allroundgjord). I övrigt har jag inte så mkt till honom. :bump:

full på allt på utrustning på huvudet, samt sele och helt normala benskydd

skor - 3:or runt om

täcken - 135-145

bett - 11,5 - 12,5 beroende på bett

sadel - normal mot smal bomvidd (törs inte säga exakt för det kommer jag inte ihåg)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 937
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 333
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej Ni kanske minns mig, jag skrev en tråd för ett par år sedan om min sambo som hade köpt en hund han inte tog hand om och jag visste...
Svar
18
· Visningar
2 733
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka