Nanny

Trådstartare
En liten fråga till dom som vet, vilken höjd på galopp-hästarna är bäst ? Eller spelar det ingen roll.

Sv: Storlek ?

Storleken har ingen betydelse vet du väl? :cool:

Bra galoppörer kommer i alla storlekar. Northern Dancer, som vi har skrivit en hel del om i olika avelstrådar, var ungefär 150 cm och han har också lämnat en hel del champions i sin egen storlek.

Som tumregel kan man kanske säga att runt 160 är det vanligaste för lite bättre hästar. Men det finns även en hel del som varit mycket större. Själv föredrar jag hästar mellan så där 155 och 162. Är dom mindre blir dom ofta påridna i lopp och är dom större blir belastningen på benen för stor. Dom större är ofta också senare färdiga att börja tävla. Och så är det längre till marken när man ramlar av!:angel:

Jo lite har det väl betydelse:angel:
Tack för ditt svar, det var som jag trodde. Det är synd att vi inte bor nära varandra, bara för att jag skulle sno all den kunskap du verkar sitta inne med.

Jo lite har det väl betydelse:angel:
Tack för ditt svar, det var som jag trodde. Det är synd att vi inte bor nära varandra, bara för att jag skulle sno all den kunskap du verkar sitta inne med.

Hon har också haft tid nog på sig för att lära :bow:

... och har svar på många intelligenta frågor.

Ett av hennes favvo-citat, och helt säkert ett guldkorn, är: The longer you ride, the longer you ride.
Jag vill dock reta med ett annat, gammalt citat: A good big'un will beat a good little'un.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 435
Senast: Hedwig
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: AlinaT
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka