Storlek på föl

Ela

Trådstartare
Jag väntar två föl i år där mamman är arab (ca 150 cm) och pappan welshmountain (ca 116 cm), vad tror ni om storleken vad kan man förvänta sig?

Sv: Storlek på föl

Och jag har en 2 åring som kommer med största sannolikhet att sluta som maxad C. Mamman var maxad D och pappan 135 cm

Vad tror ni om storleken på ett föl där mamman är runt 150 cm, pappan är runt 140 cm
som fyra år, runt 50% Welsh, hans mamma är 148 och hans pappa är 143? :)

Jo att det blir ponnyer hade jag nog förväntat mig :laugh: men funderade lite på vilken kategori men kan tro att det blir. Egentligen spelar det ju ingen större eoll men hoppas att det iaf blir c eller små d och inge b ponnyer.

Liknande trådar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 573
Senast: Jaasse
·
Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
911
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 492
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 049
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar