Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur många barn brukar det vara i en småbarnsgrupp? Vår lille ska börja på dagis om ett par veckor och det är 15 barn på 3 personal. Är det mycket eller hur brukar det vara??
Vi har haft 16 platser på 2,75 personal (dock ska vi periodvis varit 3 heltider). Observera att detta är platser, inte antal barn. Har man flera 15-timmarsbarn så går det två sådana barn på en plats.
Jag ska vara med och starta upp en småbarnsgrupp nu i mars, och där kommer det att vara 14 barn, och då är vi 2 förskollärare och en barnskötare, och alla arbetar heltid.
I renodlade småbarnsgrupper brukar det ligga mellan 13-16 barn i grupperna.
Men att vissa har 23- 24 barn mellan 1-5 låter för mig helt skrämmande.
Ja detta med 15 timmars regeln ställer ju verkligen till det, men har mestadelen arbetat i sthlms kommun och där finns inte 15 timmars regeln. Men var i Huddinge en period, men där delade 2 barn på en plats, så dom gick hela dagar, 2 dagar ena veckan och 3 dagar andra veckan. Så det blev inte fler barn pga av den lösningen.
Men är tillbaka i sthlm nu igen, och där får barnen vara 30 timmar när föräldrar är hemma.
Trädgård & Växter Bra idé! Att jag inte tänkt på det.
Kanske för att jag alltid behåller alla 100 plantor och trycker ner trångt som katten bara för att...