Storlek på barngrupper?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ryver

Trådstartare
Hur många barn brukar det vara i en småbarnsgrupp? Vår lille ska börja på dagis om ett par veckor och det är 15 barn på 3 personal. Är det mycket eller hur brukar det vara?? :confused:

Sv: Storlek på barngrupper?

På många dagis är det nu över 20 barn på 3 personal så du ska vara nöjd med en så liten barngrupp. :)

på min sons avdelning tror jag det är 24 barn, det tycker jag är alldeles för mycket! :(

I dagsläget är det en LITEN barngrupp. Vi är 3 heltider på 24 barn, varav 7 är 1åringar.

Vi har haft 16 platser på 2,75 personal (dock ska vi periodvis varit 3 heltider). Observera att detta är platser, inte antal barn. Har man flera 15-timmarsbarn så går det två sådana barn på en plats.

Jag ska vara med och starta upp en småbarnsgrupp nu i mars, och där kommer det att vara 14 barn, och då är vi 2 förskollärare och en barnskötare, och alla arbetar heltid.

I renodlade småbarnsgrupper brukar det ligga mellan 13-16 barn i grupperna.

Men att vissa har 23- 24 barn mellan 1-5 låter för mig helt skrämmande.

Ja detta med 15 timmars regeln ställer ju verkligen till det, men har mestadelen arbetat i sthlms kommun och där finns inte 15 timmars regeln. Men var i Huddinge en period, men där delade 2 barn på en plats, så dom gick hela dagar, 2 dagar ena veckan och 3 dagar andra veckan. Så det blev inte fler barn pga av den lösningen.
Men är tillbaka i sthlm nu igen, och där får barnen vara 30 timmar när föräldrar är hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hur fungerar det när den föräldern som är föräldraledig är så sjuk att hen inte kan ta hand om barnen? Jag ska börja jobba efter min...
Svar
6
· Visningar
514
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 041
Senast: tomte
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?

Hästrelaterat

Tillbaka