Storlek/mått Cairnterrier

kanelsvans

Trådstartare
En kompis ska köpa en cairnvalp. Tänkte köpa en fin sele och/eller halsband som present (samt leta i min egen hundgarderob efter något passande), men vad har dom för storlek? Som valp och vuxen?

"Storlek och utseende
Cairnterrier är en av de mest ursprungliga terrierraserna och ska ha ett naturligt raggigt utseende. Mankhöjden är ca 28–31 cm, vikten i proportion till höjden är ca 7,5 kg. Den har en raggig och sträv päls som tål alla väder. Den kan vara cremefärgad, vetefärgad, röd, grå eller nästan svart. Brindle i dessa färger förekommer. Det är mycket typiskt med mörkare färg på öronen och runt nospartiet."
https://www.skk.se/sv/hundraser/cairnterrier/

"Storlek och utseende
Cairnterrier är en av de mest ursprungliga terrierraserna och ska ha ett naturligt raggigt utseende. Mankhöjden är ca 28–31 cm, vikten i proportion till höjden är ca 7,5 kg. Den har en raggig och sträv päls som tål alla väder. Den kan vara cremefärgad, vetefärgad, röd, grå eller nästan svart. Brindle i dessa färger förekommer. Det är mycket typiskt med mörkare färg på öronen och runt nospartiet."
https://www.skk.se/sv/hundraser/cairnterrier/

Har läst detta, är intresserad av vad för storlek dom har (på utrustning) som valp, på ett ungefär. Och även som vuxen. Tycker det är svårt att leta halsband till någon som blir 28-31cm i makhöjd. Pratar vi bulldogghals? Whippet?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 571
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V