Stora utomhus burar (Bilder)

JessicaM

Trådstartare
Skulle gärna vilja se bilder på era stora burar så man kan få lite ideer på vad man ska bygga :D

Min Dino springer lös inne men jag vill ändå att han ska ha en bur som han kan ty sig till.
Ute ska vi bygga en hund/kaningård och ska även där ha en bur inne i gården så att säga :D

Vill att han ska få springa på en "större" yta typ 3x6meter..

Visa era fina burar nu :bow:

Sv: Stora utomhus burar (Bilder)

Ingen som har någon bild?? Gärna bilder på hemmabygge burar :D

Kan visa bilder på min kanins bur även om det inte är så superbra kort.

Så här ser hans bur som pappa byggt ut:
PICT0004-3.jpg

Den här jag jag och min lillebror byggt, inte snygg men fyller sitt syfte:
PICT0003-4.jpg

Sen har jag helt enkelt satt upp en hage till honom då jag vill att han ska ha mer att röra sig på:
PICT0001-6.jpg

PICT0013-2.jpg

Ett suddigt kort, men den svarta pricken är alltså min kanin, ger en uppfattning om hur stor hagen är:
PICT0014-2.jpg

I år blir det lika stort men kanske inte på samma ställe, har inte bestämt mig än.

Halloj!

Såhär ser det ut hemma hos mej, har bara min stora franskvädur kvar nu ensam :( men har försökt variera hagen så mycket som möjligt så hon har nånting att göra om dagarna! (stänger in henne till nätterna i den röda buren):

P1060632.jpg

lite hinder, lite gömställen, lite sandlåda osv:

P1060643.jpg

P1060646.jpg

slipper att gå bakom och under röda buren också = många gömställen

P1060651.jpg

ena hörnet fyllde jag med sand så hon ska lockas att gräva där och inte i resten av buren, vilket har funkar jättebra! "sandlådan" är jättepopulär:

P1060658.jpg

P1060633.jpg

de jag gillar mest med min poppes hage är att den är kuperad och att de alltid finns skugga i den, men den skulle gärna fått vara lite större så hon kan springa lite mer fritt, men några dagar i veckan så får hon springa löst på hela våran gård så.. :)

*Jo hon är tjock, har som bäst uppdrag bantning på gång!*

Senast ändrad:

Börjar väl bli uttjatat med mina bilder menmen. Har en kaningård på ca 8*9 m.

kanin11.jpg

kanin3.jpg

kanin16.jpg

Letade förgäves igenom sommarens alla fotomappar, men hittade ingen bild där hela buren var med, får ta en bild imorn om vädret vill ;) Den är iaf ett hemma bygge, bara 50cm hög men jag har en liten dvärgkanin som inte är en stjärna på att hoppa direkt och två marsvin, så höjden är precis lagom att kliva över oxå ^^, den är 4x4m stor till ytan, toppen bra ;D

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 563
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
3 008
Senast: gammalek
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 980
Senast: KesoNeso
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat