Gnapp
Trådstartare
Jag har så här långt lånat tre olika släp till min häst. Två av dem (en Ekerötrailer och en gammal Trane, tror jag) tyckte han mycket tydligt inte om. Han gick in någorlunda lätt när vi skulle iväg, men när vi skulle hem var det ett elände att få in hela hästen, inklusive sista hovarna - släpen kändes helt enkelt för korta. Det tredje släpet (Startrailer Diamant) kändes betydligt större, och då gick det också lätt att lasta honom även när vi skulle hem.
Min fråga är nu: vad finns det för andra stora släp som kan vara vettiga att prova? Vilka släp är så små att jag inte ens ska försöka låna dem? Jag har försökt leta efter storleksuppgifter på tillverkarnas websidor, men enligt dem ska det inte skilja många centimeter i längd, så det verkar svårt.
Hästen är 1.67 hög, så det är inte direkt shire-släp jag letar, men han är ändå rätt grov och antagligen ganska läng också, även om det är svårt att mäta.
Min fråga är nu: vad finns det för andra stora släp som kan vara vettiga att prova? Vilka släp är så små att jag inte ens ska försöka låna dem? Jag har försökt leta efter storleksuppgifter på tillverkarnas websidor, men enligt dem ska det inte skilja många centimeter i längd, så det verkar svårt.
Hästen är 1.67 hög, så det är inte direkt shire-släp jag letar, men han är ändå rätt grov och antagligen ganska läng också, även om det är svårt att mäta.