Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beroende på vilken hake som gick sönder och hur så kan det ibland gå att bara sätta en sån vanlig karbinhake i, om det finns någon ring eller liknande kvar som den kan sitta i.Hästens fina rosa mullegrimma med fluff gick sönder efter tre veckors användning, hon fastnade i boxgallret när jag var tvungen att ställa in henne tillfälligt och tänkte inte på att ta av grimman och metallhaken gick sönder. Andra grimman som går sönder på samma sätt. Finns det något sätt att sätta dit en ny hake utan att behöva sprätta upp och sy igen?
Köpte en ny, men bestämde mig för att skippa rosa och mulle så den här gången blev det en grå BoT med fluff. Upptäckte när jag kom till stallet att två av de andra privathästarna har exakt likadana, så nu måste jag hitta något sätt att märka den.
Det är ju tyvärr haken som sitter fastsydd i ena änden och som ska knäppas i ringen på sidan.Beroende på vilken hake som gick sönder och hur så kan det ibland gå att bara sätta en sån vanlig karbinhake i, om det finns någon ring eller liknande kvar som den kan sitta i.
Men hur kan hästen fastna med grimman i boxgallret? Låter farligt!
Tips för att märka grimma är typ nyckelring med liten bricka. Antingen en sån billig plastbricka där man kan skriva namn själv eller beställa en finare. Finns flera sidor där man kan köpa olika små namnbrickor.
Har köpt ett likadant till min valack, men hittade ett begagnat oanvänt för 200krMitt senaste inköp till Herr Butter Trule. Han behöver ha flugtäcke på sig hela tiden han är ute pga av knotten. Men inget vi köpt hitills har legat stilla när han rullar sig en miljoner gånger om dagen ungefär. Nu ville jag ha ett med de gamla spännena på horseware, inte säker på att disc front fungerar på honom. Men vi får se billigt var de och snabb frakt iafOm inte annat får tvååringen ta det då de har samma storlek just nu.Visa bifogad fil 118090
Snart provat mig igenom allt från billigt till dyrt känns de somHar köpt ett likadant till min valack, men hittade ett begagnat oanvänt för 200kr
Köpte ett sånt innan jag fick hem honom i somras och enligt förra ägaren skulle han ha 135 på täcken, men det visade sig att han är mer mitt emellan 140 och 145. Så nu blev det en stl större
Jag tycker det är prisvärda täcken. Har samma modell till stoet och det har hon ärvt av min förra valack så det har funkat i typ 4-5 år i alla fall.
Båda mina gubbar är knottkänsliga och den ena har sommareksem. De har båda Rambo Hoody och de täcket tål nog det mesta. Dyra som fn men absolut värda sitt pris. Skyddar mycket mycket bättre än Mio Fly Rug.Mitt senaste inköp till Herr Butter Trule. Han behöver ha flugtäcke på sig hela tiden han är ute pga av knotten. Men inget vi köpt hitills har legat stilla när han rullar sig en miljoner gånger om dagen ungefär. Nu ville jag ha ett med de gamla spännena på horseware, inte säker på att disc front fungerar på honom. Men vi får se billigt var de och snabb frakt iafOm inte annat får tvååringen ta det då de har samma storlek just nu.Visa bifogad fil 118090
Han har inte eksem men vi har kopiösa mängder knott här så inga hästar kan vara utan täcke på sena eftermiddagen/kvällen här. De är en riktigt håla för insekter pga av sjön och skogen. Mamma häst har gått utan täcke två senaste somrarna pga av föl vid sidan hon har varit helt sönder äten trots medel och annatBåda mina gubbar är knottkänsliga och den ena har sommareksem. De har båda Rambo Hoody och de täcket tål nog det mesta. Dyra som fn men absolut värda sitt pris. Skyddar mycket mycket bättre än Mio Fly Rug.
Nu rullar sig inte min häst överdrivet mycket man jag upplever att Rambo Protector ligger väldigt stilla.Han har inte eksem men vi har kopiösa mängder knott här så inga hästar kan vara utan täcke på sena eftermiddagen/kvällen här. De är en riktigt håla för insekter pga av sjön och skogen. Mamma häst har gått utan täcke två senaste somrarna pga av föl vid sidan hon har varit helt sönder äten trots medel och annatHan har flera täcken på lager här hemma kaliber flugtäcke men inget ligger ju kvar när han rullar sig efter dusch på sommaren utan hänger snart på sniskan .. Funderar på att beställa hem ett Bucas också deras zebra täcke .. Hm vi får se, än så länge har de varit så kallt så vi har sluppit alla insekter förutom enstaka fluga, men rätt vad det är så exploderar de.
Men lägger de på minnet om det här inte fungerar att vi har ännu ett att prova, tur matte jobbar jämt så han kan få det han pekar på![]()
Han har inte eksem men vi har kopiösa mängder knott här så inga hästar kan vara utan täcke på sena eftermiddagen/kvällen här. De är en riktigt håla för insekter pga av sjön och skogen. Mamma häst har gått utan täcke två senaste somrarna pga av föl vid sidan hon har varit helt sönder äten trots medel och annatHan har flera täcken på lager här hemma kaliber flugtäcke men inget ligger ju kvar när han rullar sig efter dusch på sommaren utan hänger snart på sniskan .. Funderar på att beställa hem ett Bucas också deras zebra täcke .. Hm vi får se, än så länge har de varit så kallt så vi har sluppit alla insekter förutom enstaka fluga, men rätt vad det är så exploderar de.
Men lägger de på minnet om det här inte fungerar att vi har ännu ett att prova, tur matte jobbar jämt så han kan få det han pekar på![]()
Överlägset bästa passformen av alla de insektstäcken jag testat. Men min förra valack fick ruggad päls av det då tyget är väldigt grovt. Min nuvarande har ännu tunnare och finare päls så därför har jag inte vågat köpa ett sånt till honom.Nu rullar sig inte min häst överdrivet mycket man jag upplever att Rambo Protector ligger väldigt stilla.
Ja, Nelly kan få lite ruggtendenser uppe vid höftknölarna typ. Men det har varit så lite att vi ändå kan använda det utan problem. Så olikaÖverlägset bästa passformen av alla de insektstäcken jag testat. Men min förra valack fick ruggad päls av det då tyget är väldigt grovt. Min nuvarande har ännu tunnare och finare päls så därför har jag inte vågat köpa ett sånt till honom.
Ja, jag hade gärna provat men de är ju rätt dyra så så länge ett billigare alternativ funkar så kör jag på detJa, Nelly kan få lite ruggtendenser uppe vid höftknölarna typ. Men det har varit så lite att vi ändå kan använda det utan problem. Så olika![]()
Finns det något sätt att sätta dit en ny hake utan att behöva sprätta upp och sy igen?