Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Följdfråga: hur mycket ull vill man ha i täcket? När man googlar runt så hittar man ulltäcken som har allt från 30% ull till 100% ull. Märker man någon direkt skillnad med ett 80% ulltäcke jämfört med 100%?

Följdfråga: hur mycket ull vill man ha i täcket? När man googlar runt så hittar man ulltäcken som har allt från 30% ull till 100% ull. Märker man någon direkt skillnad med ett 80% ulltäcke jämfört med 100%?

Hållbarheten brukar vara högre när man har en iblandning av 10-20% andra fibrer.

Mer än det hade jag inte velat ha.

De täckena med låg andel ull brukar vara väldigt tunna. Jag kör enbart på Mias.

Jag villhöver fler Mulletäcken 😂.

Ett snyggt brunt sidepull vore inte illa det heller.

Repgrimma med löpring.

Ridbaneleksaker typ sockerbitar och sånt.

Men jag har inte så mycket pengar att röra mig med, så får se om det blir några reor på det jag vill ha 😁.

Nu vankas det rea lite överallt. Har ni siktet inställt på något?
Jag har på en mattespadd (fortfarande)…
Jag lyckades fynda en begagnad mattes correction i nyskick för 400kr till dotterns ponny för ett tag sedan 😁

Skulle behöva ett snyggt fleece eller ulltäcke till nya hästen, hoppas hitta något till bra pris.

Litt hovslager utstyr, så jeg kan dra av sko eller stramme sømmer om det trengs. Et lendedekken fra horseware, fortøy, vinter ridestøvler, mer ullundertøy og ullsokker... men jeg har ingen penger...

Helt klart ett tjockt ulltäcke.
Ett tjockt ulltäcke gör att hästen torkar långsamt; det blir för tätt om hästen har vinterpäls. På nyklippt häst det går bra.
Däremot ett tunt ulltäcke funkar fint på ludna hästar.
Det bästa är att lägga halm mellan häst och täcke, då blir det cirkulation och hästen torkar fortare.
Man kan också lägga en badhanduk mellan rygg och täcke som man sedan tar bort, Då blir täcket inte fuktigt om hästen ska stå med täcke en längre tid.

Köpte på mig en hel del på Svensk Ridsport i Kungsbacka.
Dom har en container på utsidan med rea saker.
Nu är det nedsatt ytterligare med 50% på allt i containern.
Köpte dunväst för 49 kr som kostat 1999kr.
Tjockare väst för 499 som kostat 2300kr
Overall 499 kr som kostat 2400 kr.
Finns fortfarande lite Ariat, vita/ färgade ridbyxor 50 kr, vinterjackor, tävlingskavajer kvar

Köpte på mig en hel del på Svensk Ridsport i Kungsbacka.
Dom har en container på utsidan med rea saker.
Nu är det nedsatt ytterligare med 50% på allt i containern.
Köpte dunväst för 49 kr som kostat 1999kr.
Tjockare väst för 499 som kostat 2300kr
Overall 499 kr som kostat 2400 kr.
Finns fortfarande lite Ariat, vita/ färgade ridbyxor 50 kr, vinterjackor, tävlingskavajer kvar
Oooh. Blir onekligen lite sugen på att åka till Kungsbacka

Hämtade mitt nya släp i veckan 😊 har även köpt 2 par nya ridbyxor och 2 nya täcke så nu är det slutshoppat för i år😍
1DC5E2E5-27B4-43F7-AFA9-EFD8D522B43A.webp

Någon som har dessa?

https://www.hooks.se/kampanjer/black-week-30-2247/ridleggings-helskodd-reflective-winter-crw-1

Tänkte kanske passa på att shoppa nya vintertights. Har ZacZess sedan innan som inte är så varma, och Ariat som är helt okej men hade velat ha liite högre midja.

Jag tror jag har inte varianten. Gillar dem och har tänkt prova dessa. Har ett helt annat par vinterleggings från Hööks som är mitt enda par och gillar dem massor! Men för mig är deras produkter väldigt varierande, har många plagg jag älskar och verkligen använder i många år. Och många i butik jag inte ens vill ta i (känslig för material) 😅 Tack för tips, ska åka förbi min butik idag och prova, orkade inte prova förra gången jag var där.

Black friday-erbjudande med rabatt på allt så nu slog jag till på en tömkörningsgjord till ponnysarna. Har dregglat över den länge så hoppas jag blir nöjd :)

Passar på att fråga här. Jag har i många år velat ha ett hellångt däckelunderlägg (heter det så?) till tömkörningsdäckelen och bestämde mig till slut för att beställa ett från Mattes. För att inse att de inte verkar ha det?! Jag vill ha rejält och bra fårskinn och ska mäta i stallet i kväll men har ni några tips?

Har ett underlägg från Mias nu och bara en padd under men vill skapa lite mer stadga och yta eftersom min häst är rund över ryggen och däckelen ligger inte helt stabilt där den ska (en AE) och jag föredrar att ha fårskinn direkt mot pälsen. Så inte bara ett mjuk skydd för skinnets skull liksom utan ett stadigt underlägg utan att bygga en massa på höjden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka