Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kanske råkade beställa ett par ridbyxor när jag satt och jobbade häromdagen. Jag hade ju faktiskt inga vinröda innan. Idag jobbade jag hemifrån och hade noll mat, så drog iväg snabbt och handlade på lunchen. Precis när jag satte nyckeln i låset hemma fick jag en avisering om att paketet kommit - dit där jag var och handlade... Jag får försöka hinna dit igen ikväll.
Det händer mig nästan jämt, som om butiken känner av att jag är där. Men bor bara tvärs över gatan. Ändå kan jag dröja en dag till innan jag orkar gå och hämta.

Det händer mig nästan jämt, som om butiken känner av att jag är där. Men bor bara tvärs över gatan. Ändå kan jag dröja en dag till innan jag orkar gå och hämta.
Jag har ju en bit att köra, så rätt störigt... Men nyfikenheten tog mig, så jag åkte och hämtade dem på kvällen, vinröda PS på rejäl rea - och så här långt nöjd! Ska testa att rida i dem ikväll.

Jag skulle behöva ett sadelöverdrag till min dressyrsadel. Nån som har nåt tips på nån bra modell som inte kostar 600 kr +? Jag provade att köpa nåt billigare på hööks men det fanns ju inte en chans att det räckte till...

Jag skulle behöva ett sadelöverdrag till min dressyrsadel. Nån som har nåt tips på nån bra modell som inte kostar 600 kr +? Jag provade att köpa nåt billigare på hööks men det fanns ju inte en chans att det räckte till...
Sadelmagasinet har ett jättebra överdrag, tror att jag betalade runt 300-350:- för det. Vet inte om det finns på hemsidan men annars bara maila dem.

Jag har köpt ett begagnat ländtäcke från bucas åt dotterns ponny.
Är sugen på att beställa en back on track grimma till en av mina islandshästar. Insåg idag att hon har samma grimma som hon fick med från säljaren när jag köpte henne för 5,5 år sen.
Någon som vet om de är normala i storleken?

Ska till elmia nästa vecka. Sugen på nya stigläder, mattespadd, ev le mieux schabrak, fodrade ridbyxor. Stora förhoppningar om bra mässpriser, men vet ju att det sällan är det.
Älskar bot grimmorna! Till vår ponny som brukar vara mellan strl cob och full passar cob perfekt, skulle säga att de är ngt stora i strl.

Jag har beställt ett par svarta ridbyxor från haybum idag. Har sommartightsen och är jättenöjd. De här ska vara lite fodrade, hoppas jag blir lika nöjd.

Jag har beställt ett par svarta ridbyxor från haybum idag. Har sommartightsen och är jättenöjd. De här ska vara lite fodrade, hoppas jag blir lika nöjd.
Jag köpte hem sådana för ett tag sen men de gick i retur direkt. Kändes verkligen inte varma..

KL
Har fått hem min stora vinterbeställning från Horze och för en gång skull så passade allt! Nu försöker jag välja vad som ska stanna. Köpte vintertights från Covalliero, Cavallo och Shockemöle. Covalliero är lite tunnare men ändå tydligt vinterfodrade. Cavallo och Schockemöle känns ordentligt varma!👍

Jag köpte hem sådana för ett tag sen men de gick i retur direkt. Kändes verkligen inte varma..

KL
Har fått hem min stora vinterbeställning från Horze och för en gång skull så passade allt! Nu försöker jag välja vad som ska stanna. Köpte vintertights från Covalliero, Cavallo och Shockemöle. Covalliero är lite tunnare men ändå tydligt vinterfodrade. Cavallo och Schockemöle känns ordentligt varma!👍

Attans då…

Dom är väldigt sköna, precis som de tunna. Dock inte direkt vinterridbyxor tyvärr, så du är beredd på det 😊 för de är inte så fodrade för att klara kall kyla, eller "softshelliga" så att de står emot vatten/snö. De är dock betydligt tjockare än de tunna som ju är väldigt tunna och smidiga, men inte så mycket tjockare än "vanliga". Men som sagt sköna och smidiga, men personligen hade jag förväntat mig att de skulle vara mer vintriga.

Jag var på Gekås i början av veckan och fyndade en hjälm som till ordinarie pris i butik skulle kostat ca 1500kr, nu kostade den 800 😍 snygg o stilren men inget extra. Perfekt att ha hemma👍🏻

KL
Nu har jag också gjort en beställning från Horze, tror nog att min också går under benämningen "stora vinterbeställningen" 😅 Det blev tre olika vinter/softshell byxor i olika storlekar (pga jag ligger oftast mellan två beroende på hur stretchiga de är). Så förhoppningsvis passar något par så jag kan hålla mig varm framöver (För tillfället duger de tidigare nämnda från Haybum bra, men snart kommer ju minusgraderna...) Fick en stor påse/höpåse med på köpet, och det är ju alltid kul med gratisgrejer 😁 Så förhoppningsvis kommer paketet under nästa vecka så jag kan prova, men ibland tycker jag att Horzes frakt kan ta nån extra dag, så vi får väl se.

Någon som vet hur funktionsbyxorna är i storlek från Uhip? Bör man gå upp i storlek om man har en rumpa som är storlek större? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
394
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka