Ja lika bra att bunkra upp när det är billigt, för gudars att det går åt! Förra året blandade jag ut US med Trikems sommarspray. Var lika effektivt och blev lite billigareKöpte också Ultrashield när det var bra pris

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja lika bra att bunkra upp när det är billigt, för gudars att det går åt! Förra året blandade jag ut US med Trikems sommarspray. Var lika effektivt och blev lite billigareKöpte också Ultrashield när det var bra pris
Vi får inte använda US i vårt stall pga stallägarens allergi. Jag använder centaura istället, tycker den är bra. Den stora nackdelen är att det är trycksprayflaskor så bökigare att slänga.Ja lika bra att bunkra upp när det är billigt, för gudars att det går åt! Förra året blandade jag ut US med Trikems sommarspray. Var lika effektivt och blev lite billigare.
Har 145 på en men just hon har gott om täcken redanDu råkar inte ha storlek 145cm på någon av dina? Jag har ett vintertäcke som inte passade på min och som legat ute på hästnet ett bra tag nu... Ge bud.
Fairfield Tornado 200g, vinrött.
Nelly fick ett hoody förra året och jag vek helt enkelt bara in ”örondelen” så den inte användes alls. Funkade fintHar 145 på en men just hon har gott om täcken redan! Eller ja, det har dom allihop. Jag älskar täcken och eftersom jag kan byta och fixa under dagen har dom massor av olika varianter
.
Högst på listan nu ligger nya uv/flug-täcken till Dio och Zacke. Har Rambo Hoody till dom men de sliter så himla mycket på luggen. Så de ska säljas så jag kan köpa nya! Dio slaktade sitt Summer Series förra året och Zackes är rätt håligt. Så tänkte det blir nån Amigovariant med regnliner till. Borde gå att använda 100gr litern för ryggen till dom också.
Min häst gjorde så själv med sin hoodyNelly fick ett hoody förra året och jag vek helt enkelt bara in ”örondelen” så den inte användes alls. Funkade fint
För antar att det är den som sliter på pannluggen?
Ja vissa flughuvor skaver ju galet på luggen. Min har också jättelite lugg, och en flughuva jag fick med när jag köpte hoody skavde typ av det lilla som fannsMin häst gjorde så själv med sin hoody
Och ja, täcket och halsen sitter ju toppen ändå. Min har väldigt lite lugg redan som det är men med hoody och flughuva så var den ändå minimal i slutet av sommaren. Men hellre det än att han ska vara hysterisk för insekterna. Dock tog han av sig flughuvan och då även delen av täcket som sitter över öronen varje dag och var sedan irriterad på flygfäna![]()
Jag använder bara Rambo flughuva med båge. Det är den hästarna gillar bäst. Även om valacken tar av sig den så sitter den ändå på längre än andra utan båge. Men den skaver luggen väldigt. Skaver dock inte luggen på stoet som aldrig tar av sig sin och i stort sett har den på dygnet runt hela sommaren.Ja vissa flughuvor skaver ju galet på luggen. Min har också jättelite lugg, och en flughuva jag fick med när jag köpte hoody skavde typ av det lilla som fanns
Jag försökte aldrig ens sätta hoody över öronen, kändes onödigt för min![]()
Behöver man inte så behöver man ju inteDet där med flughuvor och lugg har jag funderat på. Min nya häst har pannlugg nästan ner till näsborrarna. Den vill jag förstås vara rädd om! Jag funderar på om han ens kommer behöva flughuva? Luggen skyddar ju ögonen riktigt bra. Vi bor dessutom på ett ställe där det är relativt lite flugor. Eller hur ska jag tänka där?
Låter som att ögonen inte borde vara ett problem. Vi har inga flugor men knott och de sätter sig på hela huvudet och öronen så jag behöver skydda hela huvudet när det är mycket knott eller mygg.Det där med flughuvor och lugg har jag funderat på. Min nya häst har pannlugg nästan ner till näsborrarna. Den vill jag förstås vara rädd om! Jag funderar på om han ens kommer behöva flughuva? Luggen skyddar ju ögonen riktigt bra. Vi bor dessutom på ett ställe där det är relativt lite flugor. Eller hur ska jag tänka där?
Ja den är bra. Jag kan dock inte använda min, för det är hopplöst att få personalen att sätta den utanpå grimman eller att ta av grimman i hagen. De sätter på rutin grimman utanpå flughuvan och det funkar inte med rambohuvan, blir konstiga skav..Jag använder bara Rambo flughuva med båge. Det är den hästarna gillar bäst. Även om valacken tar av sig den så sitter den ändå på längre än andra utan båge. Men den skaver luggen väldigt. Skaver dock inte luggen på stoet som aldrig tar av sig sin och i stort sett har den på dygnet runt hela sommaren.
Haflingern hade bara flughuva när jag ville skydda öronen från knott. Shires har med hål för pannluggenDet där med flughuvor och lugg har jag funderat på. Min nya häst har pannlugg nästan ner till näsborrarna. Den vill jag förstås vara rädd om! Jag funderar på om han ens kommer behöva flughuva? Luggen skyddar ju ögonen riktigt bra. Vi bor dessutom på ett ställe där det är relativt lite flugor. Eller hur ska jag tänka där?
Hästar med riklig lugg brukar kunna klara sig utan.Det där med flughuvor och lugg har jag funderat på. Min nya häst har pannlugg nästan ner till näsborrarna. Den vill jag förstås vara rädd om! Jag funderar på om han ens kommer behöva flughuva? Luggen skyddar ju ögonen riktigt bra. Vi bor dessutom på ett ställe där det är relativt lite flugor. Eller hur ska jag tänka där?
Jag upplever att det varierar om de klarar sig eller inte. Vissa har ju lika bred lugg som lång och andra har toklång men fortfarande smal typ om du förstår vad jag menar. De faller på helt olika sätt och skyddar därmed ögonen olika.Det där med flughuvor och lugg har jag funderat på. Min nya häst har pannlugg nästan ner till näsborrarna. Den vill jag förstås vara rädd om! Jag funderar på om han ens kommer behöva flughuva? Luggen skyddar ju ögonen riktigt bra. Vi bor dessutom på ett ställe där det är relativt lite flugor. Eller hur ska jag tänka där?
J
Jag upplever att det varierar om de klarar sig eller inte. Vissa har ju lika bred lugg som lång och andra har toklång men fortfarande smal typ om du förstår vad jag menar. De faller på helt olika sätt och skyddar därmed ögonen olika.
Shires huvor utan öron med bara en rem bakom öronen är det som funkar bäst för mig. De flesta flughuvor med hål för luggen har för litet hål och det är jobbigt att sprätta upp och fästa så det blir hållbart. De utan hål för lugg så lägger sig luggen i ögonen och irriterar vilket inte riktigt är poängen med flughuva. I så fall behöver jag fläta eller knoppa (om flätan lägger sig och irriterar ögat) och jag vill undvika att ha en knopp i luggen konstant i så många månader som det änd
Han har en rätt rejäl gardin!
![]()