Stora shoppingtråden II

Fick hem ett begagnat Winderen-bett för 600 kr. Elsa var lite skeptisk först pga lite port och annat material som vi aldrig haft men när jag red henne var hon superfin på det. Tror vi fick det inställt ganska ok, Elsa verkade nöjd med höjden vi hade på det här. Längre ner och det blev fippligt och glapp vid tag och längre upp blev det tryck så detta är nog happy medium.

20240604_222045.webp

Fyndade ett par mörkblå Eskadronskydd i XL på halva priset när vi åkte förbi Charlies på vägen till släkten i Skåne. Ville dock ha L till frambenen så tänkte att jag köper ett par till fullpris också då, sen vid kassan knappade de in båda paren med 50%! Superfynd!
IMG_3296.webp

Jeg har fått kjøpt en brukt ELT gjord i mindre storlek en den jeg har, og prøvde den i dag. Den passet kjempefint. Har også bestilt ny CO Ayr8 hjelm som jeg får i morgen, og nye jodphur regnskor fra Hööks og et sett Micklem bitt stropper, så jeg kan bytte bitt litt lettere.

Fick hem ett begagnat Winderen-bett för 600 kr. Elsa var lite skeptisk först pga lite port och annat material som vi aldrig haft men när jag red henne var hon superfin på det. Tror vi fick det inställt ganska ok, Elsa verkade nöjd med höjden vi hade på det här. Längre ner och det blev fippligt och glapp vid tag och längre upp blev det tryck så detta är nog happy medium.

Visa bifogad fil 146745
Lyckost, vill ha ett sånt till min med för att testa mindre port, då hon går bäst på Kimblewick, men tycker dom är för dyra från nya.

Lyckost, vill ha ett sånt till min med för att testa mindre port, då hon går bäst på Kimblewick, men tycker dom är för dyra från nya.
Jag blev mest chockad över att det inte var sålt och säljaren dessutom satt ner priset någon hundralapp 😅 Såg att det fanns några få begagnade på marketplace men då var det allt från 1000-1500 kr vilket är för dyrt för en snåljåp aka me 😂 Just bett är ju tacksamt att köpa begagnat så länge sakerna är hela. Idag red jag på det igen och jag är verkligen skitnöjd.

Invigde min regnliner till Rambo Hoody natten till idag. Är nog nöjd! Funderade lite när jag skulle använda den, kom fram till vår och höst vid ostadigt/ihållande regnväder. Men inatt var det +7 och skulle regna till o från… den åkte på! Känns ju varmt med den under hoodyn som ändå är rätt rejält i tyget, men vill ju inte hon ska gå med kallt blött täcke i typ 8h. Den sitter på än, imorgon väntas mer regn 😮‍💨
Funkade bra med 125 i mitt 115 täcke också👍🏻 slipper köpa en ny nästa år då jag gissar 125 behövs i Hoody.

Också beställt Probolja och supercreme.. för nästan 2000🫣 helt sjukt. Men klarar mig lääänge nu.
Så kom skatten på bilen och transporten också 🤣 tur man slipper ha massa pengar över man inte vet vad man ska göra av. 🥲

Invigde min regnliner till Rambo Hoody natten till idag. Är nog nöjd! Funderade lite när jag skulle använda den, kom fram till vår och höst vid ostadigt/ihållande regnväder. Men inatt var det +7 och skulle regna till o från… den åkte på! Känns ju varmt med den under hoodyn som ändå är rätt rejält i tyget, men vill ju inte hon ska gå med kallt blött täcke i typ 8h. Den sitter på än, imorgon väntas mer regn 😮‍💨
Funkade bra med 125 i mitt 115 täcke också👍🏻 slipper köpa en ny nästa år då jag gissar 125 behövs i Hoody.

Också beställt Probolja och supercreme.. för nästan 2000🫣 helt sjukt. Men klarar mig lääänge nu.
Så kom skatten på bilen och transporten också 🤣 tur man slipper ha massa pengar över man inte vet vad man ska göra av. 🥲
Har varit regn deluxe här med. Så även här har regnliner åkt på under hoody täcket, men blir definitivt varmt när solen
är på. Men "som tur är" har det regnat typ non stop här på väst kusten har varit rätt kallt.

IMG_4471.webp

Handlat lite på ptester. Köpte Hyaluron, djävulsklo, liten delta, liten rasp + liten rasp med handtag och en led halsring. Jag har redan en led ring men den är rosa så ville ha en i vitt.

Var på Hööks och köpte ny hjälm idag. Kollade den inte ur kartongen i butik, varför vet jag inte, så upptäckte ikväll att det naturligtvis är fel skärm. Så måste åka tillbaka och byta. Suck.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama