Stora shoppingtråden II

Nytt flugtäcke till islänningen :] Egentligen föredrar jag turkost på henne, men täcket var billigt och jag var tvungen att välja mellan regnbåge eller disneyprinsessor. Det fick bli regnbåge.

Bifogade filer

• IMG_20240525_135833.webp
    IMG_20240525_135833.webp
    228,9 KB · Visningar: 55
Om man vet att det är hög risk för att täcket går sönder hade jag hellre köpt ett välkänt hållbart täcke till dyrt pris 'än att först köpa billigt och sedan ändå få köpa det dyra eftersom det billiga går sönder. Tex om man vet att hästen går med hagkompisar som biter i täcken. Tex rambo protector är ju utformat på ett särskilt sätt som gör det extremt svårt att ta sönder.

Jag är dessutom lite halvt tvångsmässig när det gäller passform och flugtäcken är ännu svårare än vanliga täcken eftersom de alltid fastnar lite i pälsen när hästen rör sig (har ju inte glatt insida på samma sätt som andra täcken). Många flugtäcken är dessutom lite elastiska pga nätet och då blir det ännu viktigare med passform. Tycker det är extremt sällan som billiga täcken har bra passform så jag köper oftast det dyrare direkt.
Och de flesta jag tittat på är inte ställbara i bogen, så dåliga passformen går inte ens försöka justera med annat än nål å tråd 🙈

Och de flesta jag tittat på är inte ställbara i bogen, så dåliga passformen går inte ens försöka justera med annat än nål å tråd 🙈
Ja fast det där beror ju på täckets generella utformning. Tex HW kan man aldrig ställa i bogen men de passar toppen på många hästar ändå. Däremot har de olika valmöjligheter gällande hur fronterna ser ut, olika knäppning osv vilket påverkar passform.

Nu köpte jag en Boett huva. 944kr med frakt. 🤑
Hon har en Lippo huva jag tog på den 24e. 3 dagar sen. Innan jag tog på den så förstärkte jag sömmarna med symaskin. Idag hade den börjat gå sönder. 😫
Det har gått 7 huvor på 4 veckor.
huvan jag haft till haflingern tror jag köptes 2015. 😅

Nu köpte jag en Boett huva. 944kr med frakt. 🤑
Hon har en Lippo huva jag tog på den 24e. 3 dagar sen. Innan jag tog på den så förstärkte jag sömmarna med symaskin. Idag hade den börjat gå sönder. 😫
Det har gått 7 huvor på 4 veckor.
huvan jag haft till haflingern tror jag köptes 2015. 😅
Det känns som att du borde leta begagnat och skona lite resurser 😅

Har köpt insektsmedel och flugtäcken för flera tusen tusen till hästarna, men lät bli att köpa en sommarklänning till mig själv för 349kr då jag tyckte den var för dyr 😅🙈
Dottern fick i alla fall ett par nya tunna sommarridtights från hööks. De hon fick förra sommaren har tydligen för små fickor, hon rymmer inte både mobil och hästgodis 🙄

Har köpt insektsmedel och flugtäcken för flera tusen tusen till hästarna, men lät bli att köpa en sommarklänning till mig själv för 349kr då jag tyckte den var för dyr 😅🙈
Dottern fick i alla fall ett par nya tunna sommarridtights från hööks. De hon fick förra sommaren har tydligen för små fickor, hon rymmer inte både mobil och hästgodis 🙄
Jag är exakt lika 😂 kosta vad det kostar vill till hästarna med sig själv, snål som sjutton 😁

Köpte ny pälsglans, Cowboy Magiq Supershine. Vi går ju igenom en del pälsglans pga tinker och denna var kanon.

Köpte även insektsspray som var halva priset, ett som hette Achillea och det doftar ljuuuuvligt. Går även att använda på hundarna mot fästingar så win/win.

Köpte ett novabett också men även om jag gick upp en storlek så var det för litet, änden kom liksom precis i katen på mungipan så det hade nog kunnat nypa till i värsta fall. Elsa har liksom liten mun men lite maffiga utåtstickande mungipor som verkar föredra fasta ringar. Vi får se om vi hittar något annat liknande 👍

Köpte ett novabett också men även om jag gick upp en storlek så var det för litet, änden kom liksom precis i katen på mungipan så det hade nog kunnat nypa till i värsta fall. Elsa har liksom liten mun men lite maffiga utåtstickande mungipor som verkar föredra fasta ringar. Vi får se om vi hittar något annat liknande 👍
Min häst är likadan, funkar inte att ha lösa ringar då det blir nyp i rätt storlek. Lite segt i hennes fall då hon annars går bättre på lösa ringar, men men..

Köpte ny pälsglans, Cowboy Magiq Supershine. Vi går ju igenom en del pälsglans pga tinker och denna var kanon.

Köpte även insektsspray som var halva priset, ett som hette Achillea och det doftar ljuuuuvligt. Går även att använda på hundarna mot fästingar så win/win.

Jag har satt bettskivor på "mitt" novabett av denna typ för att förhindra att betet nyper https://www.granngarden.se/producta...uktbild.jpg?width=650&height=650&scale=canvas

Jag var så nöjd med mina begagnade MD function (har bara haft performance innan) att jag klickade hem två nya på deras rea. Idag kom ett mail om att man hade chans att få en goodiebag om man handlade idag på morgonen, så nu köpte jag ett tredje par function och hoppas på tur🤪🤑

Min häst är likadan, funkar inte att ha lösa ringar då det blir nyp i rätt storlek. Lite segt i hennes fall då hon annars går bättre på lösa ringar, men men..
Har du provat bett med ringar som jag har på bridongen? Zacke har väldigt mycket läppar men jag vill ha kontakten lösa ringar ger.
20221016_170051.webp

Har du provat bett med ringar som jag har på bridongen? Zacke har väldigt mycket läppar men jag vill ha kontakten lösa ringar ger.
Visa bifogad fil 146357
Ja, det var en tyvärr en riktig katastrof på Nelly. Hon sa typ ”åh så nice, det här kan jag lägga hela min tyngd på så kan du bära fram mig matte” 🫣😅

Tror jag har det kvar i samlingen dock så kommer troligen prova igen när vi kommit längre i träningen och fått bort ännu mer av hennes framtunga tendenser..

Ja alltså jag har ett tvådelat fullcheek i 10,5 så det känns lite orimligt att behöva gå upp till 12,5 i Nova-bett för att det ska passa också. 😅 Hade lappar och så kvar så kunde lämna tillbaka det som tur var, men man kanske inte ska ge upp om bettringar funkar som @grodan21 nämner. Hon verkade nöjd när det låg i munnen vid provning iallafall.

Ja alltså jag har ett tvådelat fullcheek i 10,5 så det känns lite orimligt att behöva gå upp till 12,5 i Nova-bett för att det ska passa också. 😅 Hade lappar och så kvar så kunde lämna tillbaka det som tur var, men man kanske inte ska ge upp om bettringar funkar som @grodan21 nämner. Hon verkade nöjd när det låg i munnen vid provning iallafall.
Ja bettringar funkar säkert. Jag vill inte behöva ta bort sånt inför tävling så skippar lösa ringar, men det är väl egentligen bara lathet🤪

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama