Stora shoppingtråden II

Fyndade ett par begagnade men oanvända senskydd till min valack för en hundring! Han får lätt skav när han har sommarpäls då han har så väldigt tunn päls så ett par med ludd fick det bli.
Han fick inviga dem idag och de passade perfekt, han var dessutom inte det minsta varm eller svettig under skydden efteråt. Bakbenen var svettiga trots tunna skydd i mesh men frambenen var torra och fina 👍🏻

Har även shoppat en dressyrgjord med ludd från HG men den har jag inte hunnit testa ännu.

IMG_2444.webp

Apropå träns från Eqviptus.. Jag köpte ett begagnat sådant nyligen där jag klippte bort "snokremmen" och satte ett par av deras bettremmar där istället. Tycker det blev rätt så fint, men framförallt funktionellt. Bilden är från första gången det provades, har bytt till ett längre pannband och sänkt nosgrimman lite sedan dess. :)
Visa bifogad fil 141712
Nån som har testat att göra liknande på Hööks Chester-träns?

Jag var ju funktionär på dressyrtävling idag, så jag strosade fram och tillbaka vid en utställare som råkade ha utförsäljning på superfina dressyrschabrak från Catago för 100 kr. Det var liiiite stort men var superfint och Elsa gillade det även om bilden inte visar det i hennes minspel 😅

20240413_184400.webp

Sen när jag åkte för att köpa strö på GG så hade de utgående dressyrschabrak i mörkgrått från Hansbo med 70% rabatt dvs drygt 100 kr det också, så det hade ju varit orättvist om det inte fått följa med.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 516
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 379
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 573
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama