Stora shoppingtråden II

Jag vet iallafall vad jag inte behöver köpa till nästa år, och det är flugluva. Inför sommaren i år hittade jag ingen luva i mina gömmor -även om känslan var att jag vet ju att jag har köpt :confused: O_o Köpte en ny som varit bra.
När jag la undan den igår hittade jag 3st luvor…. Varav en var likadan som den jag köpte i år 😅🙈
Min häst har nio stycken :rofl:

Eftersom jag är för fattig för en ryktlåda från Kentucky har jag skapat mig en egen 😁
IMG_20230924_185134.webp

Jag lovar att det inte var trådens träns-bonanza som influerade mig, men fick hem ett sidepull jag kikat efter på begagnat-marknaden idag, så det fick bli en ridtur med det. 150 kr 👍
20230925_152829.webp

Ville ha just denna med repdelen då hon gärna lägger sig in i förhållningarna på bredare nostryck, detta var mycket mindre förvirrande för henne då vi även tränar med repgrimma från marken.

Jag skulle vilja köpa en ”halvlång” pisk som är tillräckligt kort för att man smidigt ska kunna ha den i sadelkanalen när man rider (och ta fram/sätta tillbaka i farten) men som ändå når lite bakom sadeln utan att man behöver släppa tyglarna. Någon som har tips? Hööks verkar bara ha 110 och 65 cm vilket är för långt resp för kort.
Vet inte riktigt vilken längd jag ska satsa på eller vart jag ska hitta😁

Jag skulle vilja köpa en ”halvlång” pisk som är tillräckligt kort för att man smidigt ska kunna ha den i sadelkanalen när man rider (och ta fram/sätta tillbaka i farten) men som ändå når lite bakom sadeln utan att man behöver släppa tyglarna. Någon som har tips? Hööks verkar bara ha 110 och 65 cm vilket är för långt resp för kort.
Fleck har balansspön som är 100 cm vet jag. Är det kort nog? :)

Jag har dressyrpisk på 80 cm når bakom sadeln men jag vet inte om jag skulle vilja rida med det i kanalen.

Jag har dressyrpisk på 80 cm når bakom sadeln men jag vet inte om jag skulle vilja rida med det i kanalen.
Kanske får köpa ett och testa. Minns du vart ditt är från?
Jag har ett hopp/allroundspö som är 65 och det funkar bra att ha i kanalen, men osmidigt eftersom jag inte når bakom sadeln.

Kanske får köpa ett och testa. Minns du vart ditt är från?
Jag har ett hopp/allroundspö som är 65 och det funkar bra att ha i kanalen, men osmidigt eftersom jag inte når bakom sadeln.

Båda är från Imperial riding, står 90 cm på lappen för de räknar med ”flärpen” som är 10 cm.

Kunde inte hålla mig... beställde det där tränset jag suktat efter i typ ett halvår känns det som, återstår att se om det passar. Beställde även två par dra-på-gummiboots, fick passa på när det fanns i både XL och XXL, är trött på att kardborren går sönder långt före gummit gör det...

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama