Stora shoppingtråden II

Ikväll kom vår höbonde med vinterns höbalar. Världens bästa höbonde! Vi behöver aldrig höra av oss och fråga om vi får köpa. Han hör alltid av sig och säger att han kommer med ett lass när det är dags att köra hem skörden.
Så nu helt plötsligt har jag köpt 5 ton hö 😅💸💸💸
Åh så härligt! Man känner sig rik när man har fått sitt hö.

Vad fick du betala denna? Höpriserna har minst sagt varierat denna sommar.

Kan tillägga i shopping-anda att vi fick in vårt hö, till sist.

Bättre skörd nu än i juni.

Ja det är verkligen en skön känsla när man har årets hö hemma. Vi har tur och får köpa vårt hö väldigt billigt, betalar 300kr per bal plus frakt. Han säljer bara till oss, använder resten själv.

Fortsätter på temat "nödvändig shopping". Köpt vinterskor, blev Trysil från Hööks. Mjuka och sköna, lite hårda i sulan kanske men blir nog perfekta i vinter. Redan sköna i morse när vi hade första frosten... Köpte även 8 benreflexer och idag fick jag 8 benljus som är laddbara från Amazon. Har även beställt ett bett från UK och det blev ändå halva priset mot motsvarande bett här hemma... Planerade inköpet var egentligen en sopkvast men det har jag glömt🙄.

20230918_183954.webp

Inte världens snyggaste uppställning men just nu spelar det ingen roll.

Fortsätter på temat "nödvändig shopping". Köpt vinterskor, blev Trysil från Hööks. Mjuka och sköna, lite hårda i sulan kanske men blir nog perfekta i vinter. Redan sköna i morse när vi hade första frosten... Köpte även 8 benreflexer och idag fick jag 8 benljus som är laddbara från Amazon. Har även beställt ett bett från UK och det blev ändå halva priset mot motsvarande bett här hemma... Planerade inköpet var egentligen en sopkvast men det har jag glömt🙄.
Bettet har jag försökt avbryta beställningen på för porten var för stor... Någon som vet ett pelham med blåmetall och låg port i 13.5? Fager sålde ut sina i sommar och naturligtvis så hade jag då inte en tanke på att prova just ett sånt.

Bettet har jag försökt avbryta beställningen på för porten var för stor... Någon som vet ett pelham med blåmetall och låg port i 13.5? Fager sålde ut sina i sommar och naturligtvis så hade jag då inte en tanke på att prova just ett sånt.
Trust? Jeg har et baby pelham fea dem pg porten er ikke stor. Blåmetall er det og.

Jag hade trott att det skulle finnas ett bättre utbud av biothanegrimmor vid det här laget, men det verkar inte så. Har någon testat nån? Gillar materialet i koppel och spårlinor.

Jag har köpt en luftavfuktare till sadelkammaren. Kanske inte så rolig shopping men också tråkigt att behöva putsa selen eftersom det möglat :down:
Aldrig haft problem med fukt innan men hela det här året är ju upp och ner så det är liksom både varmt och väldigt fuktigt just nu.

Jag hade trott att det skulle finnas ett bättre utbud av biothanegrimmor vid det här laget, men det verkar inte så. Har någon testat nån? Gillar materialet i koppel och spårlinor.
Kentucky har väl ett liknande material? Har bara känt på deras grimskaft i deras veganska läder. Tycker det inte är så formbart som riktigt läder.

Kentucky har väl ett liknande material? Har bara känt på deras grimskaft i deras veganska läder. Tycker det inte är så formbart som riktigt läder.

Det har jag inte koll på faktiskt. Däremot varierar absolut kvalitén på biothane, finns en del kopior. Jag har ett koppel som är lite för stelt men en spårlina som är fantastiskt skön och så praktiskt i och med att man bara spolar av den om den blir lerig. Tänker att på en grimma kunde ju det vara trevligt.

Det har jag inte koll på faktiskt. Däremot varierar absolut kvalitén på biothane, finns en del kopior. Jag har ett koppel som är lite för stelt men en spårlina som är fantastiskt skön och så praktiskt i och med att man bara spolar av den om den blir lerig. Tänker att på en grimma kunde ju det vara trevligt.
Jag har denna sedan ett par år och är supernöjd! Min häst svettas otroligt mycket så badar honom ofta och vanliga syntetgrimmor blir skitäckliga samt torkar typ aldrig. Denna sköljer jag bara under kranen när den blir kladdig, är ju i princip torr på en gång. Känns som mjukt skinn.
https://www.decathlon.se/p/300608-1...modelsize-16595_115_cm_d_ponnyslashliten_hast

Jag har denna sedan ett par år och är supernöjd! Min häst svettas otroligt mycket så badar honom ofta och vanliga syntetgrimmor blir skitäckliga samt torkar typ aldrig. Denna sköljer jag bara under kranen när den blir kladdig, är ju i princip torr på en gång. Känns som mjukt skinn.
https://www.decathlon.se/p/300608-1...modelsize-16595_115_cm_d_ponnyslashliten_hast
Den såg bra ut!
Har du testat den i hage? Tänker att den ser ju intressant ut som haggrimma eftersom den inte suger åt sig vatten - men finns det risk för att den ”bränner”?

Den såg bra ut!
Har du testat den i hage? Tänker att den ser ju intressant ut som haggrimma eftersom den inte suger åt sig vatten - men finns det risk för att den ”bränner”?
Jag har väldigt svårt att tänka mig att den bränner, är som mjukt nappaskinn sas. Däremot kan den nog bli ganska varm på sommaren iom att det är så breda remmar över nacken. Sedan får man ju ta i beaktande att det inte är en säkerhetsgrimma även om det är spännen på båda sidor på nacken.

Har shoppat en equiband kopia som jag är väldigt nöjd med! Har tidigare haft en hemgjord variant som fungerat utmärkt men nu fick jag denna till så bra pris så kunde inte låta bli.. Banden är väldigt lika originalet och schabraket är kraftigt och faktiskt riktigt snyggt tycker jag. Min hemgjorda gick inte att rida med utan jag har bara tömkört med den, men denna tänkte jag faktiskt prova att rida med oxå. Får se vad Mysen tycker om det.🙉🙈 Han har ju ganska lätt till bock..😬
@villhöver Här ser du lite av grimman.😊
20230915_193725.webp

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama