Stora shoppingtråden II

Tycker det är konstigt att alla här verkar tycka att PS-schabraken är så stora. Jättemånga i mitt stall har sådana (inkl jag själv) och ingen upplever dem som för stora. Ser inte för stora ut på hästarna heller. Bara två av hästarna är väldigt stora, övriga max 1,70 så inga jättehästar. :confused:
IMG_0867.webp

Här är ett av mina. Det är mycket schabrak framtill och finns fortfarande schabrak bakåt. Och är rätt djupt också.
Tror mycket beror på hästen och vilken typ av sadel man har hur schabraket upplevs.

Min lilla räka som förvisso är maxad D-ponny, men som drar 115 i Horseware-täcken, drunknar i PS schabrak i storlek cob. Och då drar jag ändå fram det rejält framför sadeln. Det ser inte klokt ut. Vilket jag tycker är synd för många av deras schabrak är snygga!

Dålig bild i motljus men man ser ju lite iaf.
20230614_010834.webp
Mysen med svettigt (var 30 grader..) ps schabrak i somras. Ser inte så konstigt ut på honom tycker jag, men han är ca 170 cm hög så sväljer ju mer.
Har 145 i täcken kanske jag ska tillägga.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama