Stora shoppingtråden II

Nya stövlarna passade bra. Precis lagom till höst vädret 😁 lite damm på speglen bara
1000004376.webp

Fått "power femme"-schabraken idag och herregud så stora dom är. De är gjorda för elefanter. Kan inte fatta varför PS gör så? Annars är dom väldigt sleek och snygga bara loggan trollas bort.

Fått "power femme"-schabraken idag och herregud så stora dom är. De är gjorda för elefanter. Kan inte fatta varför PS gör så? Annars är dom väldigt sleek och snygga bara loggan trollas bort.
Jag förstår inte heller varför de är så himla stora. Det blir nästan mer schabrak än häst. Särskilt med kuddarna framtill blir det så himla bulkigt. Gillar det inte alls.

Jag förstår inte heller varför de är så himla stora. Det blir nästan mer schabrak än häst. Särskilt med kuddarna framtill blir det så himla bulkigt. Gillar det inte alls.
Känns som att de gått lite överstyr. ”Förr” var många schabrak åt det mindre hållet och folk ville gärna ha dem lite större, men någonstans har ju PS bara börjat göra sina schabrak större och större. Framförallt efter att företaget såldes väl?

Eller hur? Jag hade ett äldre PS i full som var ganska litet (eller kanske normalt?) och köpte ett i full i somras - jättefint verkligen, men det är SÅÅ stort, det är som ett litet täcke... Skulle helt klart köpt cob.

Jag köpte en backriserpadd till femåringen i helgen. Han är liksom byggd som en schäfer! Men det blev ändå rätt bra med padden, han får gå med den ett tag nu. Han har musklat sig rejält senaste året och jag räknar med att han ändrar sig nåt år till.

Jämförde med ett Mias i 17 och PS är 3-4 cm både längre i kåplängd och rygglängd.
Ikke PS, men jeg kjøper ponni sjabraker fra eskadron når jeg skal ha sjabrak til 17 tommer sal. Jeg hater at det stikker ut foran/bak og nedenfor kappene. I sprang har jeg 16 tommer så ponni eller cob der også.

Ikke PS, men jeg kjøper ponni sjabraker fra eskadron når jeg skal ha sjabrak til 17 tommer sal. Jeg hater at det stikker ut foran/bak og nedenfor kappene. I sprang har jeg 16 tommer så ponni eller cob der også.
Men eskadrons är ju väldigt normalstora? Mina i full sticker inte ut överdrivet någonstans utan passar perfekt till min 17-tums dressyrsadel.

Jag köpte en backriserpadd till femåringen i helgen. Han är liksom byggd som en schäfer! Men det blev ändå rätt bra med padden, han får gå med den ett tag nu. Han har musklat sig rejält senaste året och jag räknar med att han ändrar sig nåt år till.
Tycker vi skall få se lite fler bilder på honom 🤩

Men eskadrons är ju väldigt normalstora? Mina i full sticker inte ut överdrivet någonstans utan passar perfekt till min 17-tums dressyrsadel.
De stikker en god del nedenfor og ut bak. Jeg hadde en i dressur til min foderhest, og den måtte jeg selge for hun fikk skav når den stakk så langt bak salen. En i ponni fikk hun ikke skal av for den stakk ikke ut. Ponni sjabrakene har et par cm foran og bak. De ligger nedenfor indre kappen, men kant i kant med ytre kappe.
Når jeg la full sjabraken på rompa hennes så den ut som et lite lende dekken.
Hadde samme problem med Es full på en annen hest jeg red, og der fikk jeg ikke gitt sjenkel for beinet mitt kom ikke inntill hesten fordi sjabraken var så tykk.
Dette var små hester, under 160, men salene var 17 tommer og ikke korte i kappene.

Tycker det är konstigt att alla här verkar tycka att PS-schabraken är så stora. Jättemånga i mitt stall har sådana (inkl jag själv) och ingen upplever dem som för stora. Ser inte för stora ut på hästarna heller. Bara två av hästarna är väldigt stora, övriga max 1,70 så inga jättehästar. :confused:

Tycker det är konstigt att alla här verkar tycka att PS-schabraken är så stora. Jättemånga i mitt stall har sådana (inkl jag själv) och ingen upplever dem som för stora. Ser inte för stora ut på hästarna heller. Bara två av hästarna är väldigt stora, övriga max 1,70 så inga jättehästar. :confused:
De är lite olika stora beroende på modell. Nyare är större än äldre.

Min lilla är 157, har 125-130 i täcken och på honom blir vissa modeller enorma. Ska lägga på ett av de nya på honom så ska ni få se😅.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama