Stora shoppingtråden II

Blev impulsköp på Hööks när de inte hade grimman jag ville ha i lager. Istället blev det ett par väldigt tunna biothane-tyglar med snabbspännen. Kan bli bra, kan bli väldigt konstigt. Men de kändes spännande i handen.

Blev impulsköp på Hööks när de inte hade grimman jag ville ha i lager. Istället blev det ett par väldigt tunna biothane-tyglar med snabbspännen. Kan bli bra, kan bli väldigt konstigt. Men de kändes spännande i handen.
Du får uppdatera sen. Själv är jag sugen på träns man kan ha i regnväder. Testade med ett av mina I läder men tycker det tog stryk.

Jag hade trott att det skulle finnas ett bättre utbud av biothanegrimmor vid det här laget, men det verkar inte så. Har någon testat nån? Gillar materialet i koppel och spårlinor.
Min häst hade en sån när han anlände till oss, hans var från Walsh tror jag kommer inte ihåg exakt. Bytte den ganska omgående då den var alldeles för stor för honom. Han har cob och den var i storlek full.

De är väldigt mjuka, tänk på att du inte får tävla dressyr I dom. Måste vara i läder eller textil. Sen tror jag att få öd ser skillnaden.

De är väldigt mjuka, tänk på att du inte får tävla dressyr I dom. Måste vara i läder eller textil. Sen tror jag att få öd ser skillnaden.

Det visste jag inte, tack! Måste nog beställa nya som jag tar till tävling då, om jag inte snyggar upp de nuvarande och sparar dem till sånt.

Känns ju som en översikt att man inte uppdaterat för det? Får man ens ha lädertygel med gummibaksida då?

Usch vad jag har shoppat sista tiden..🙈 Köpte Boswellia för att hjälpa den inflammation som min häst har haft i ena hasen och båda bak knäna. Var tvungen att köpa pulver då hästen inte gillar kristallerna och frakten var ganska dyr så ville komma upp i fraktfritt så då fick även ett mankskydd från Kentucky följa med oxå. Tycker att det blir väldigt mycket tryck framför manken när man har lite tjockare täcken så hoppas det ska hjälpa och fördela trycket lite.
20230922_201758.webp

Jag har shoppat loss! Ett HW Rhino stalltäcke begagnat, men inte använt, enl säljaren... vi får väl se.

Jag köpte också ett bett till dotterns ponny, ett pessoa turnado Sprenger. Vi får se om det blir "lagom" när ponnyn både är känslig och het och stark på samma gång. 75 proc rabatt var dock överkomligt på Granngården, tycker jag.

Jeg har bestilt Finntack ice boots i dag. Nå som jeg står på stall med fryser så skal jeg utnytte det.
Og så kjøpte jeg 2 sjabraker på ponni uken til ES... trenger de ikke, men det var 2 farger jeg har ønsket meg lenge. Skulle bare ønske de hadde hatt evening haze i dressur... for hopp sjabrakene glir mer enn dressur.

Usch vad jag har shoppat sista tiden..🙈 Köpte Boswellia för att hjälpa den inflammation som min häst har haft i ena hasen och båda bak knäna. Var tvungen att köpa pulver då hästen inte gillar kristallerna och frakten var ganska dyr så ville komma upp i fraktfritt så då fick även ett mankskydd från Kentucky följa med oxå. Tycker att det blir väldigt mycket tryck framför manken när man har lite tjockare täcken så hoppas det ska hjälpa och fördela trycket lite.
Visa bifogad fil 128536
Sitter sånt kvar? Tänkte det kommer åka av i hagen 🤔 du får väl recensera sen

Visa bifogad fil 128536
Är det tänkt till innetäcken? Tänker att det väl blir väldigt blött om det regnar eller snöar om man har det i hagen.

Är det tänkt till innetäcken? Tänker att det väl blir väldigt blött om det regnar eller snöar om man har det i hagen.
Det står stable use samt trailer use på förpackningen, stod inget sådant på beskrivningen där jag köpte det..
Men jag hade tänkt ha det på stalltäcket/linern under utetäcket sas. Får se om det sitter kvar eller ej. Min häst går på lösdrift så något stable use blir det inte för mig iaf.😄

Det står stable use samt trailer use på förpackningen, stod inget sådant på beskrivningen där jag köpte det..
Men jag hade tänkt ha det på stalltäcket/linern under utetäcket sas. Får se om det sitter kvar eller ej. Min häst går på lösdrift så något stable use blir det inte för mig iaf.😄
Ok, om du kan vika ner det under utetäcket så kanske det funkar. :) Annars lär det väl bli blött?

Ok, om du kan vika ner det under utetäcket så kanske det funkar. :) Annars lär det väl bli blött?
Ja det ska sitta under utetäcket som sagt. På vintern när det regnar/snöar och blåser brukar jag dessutom ha halstäcke eller utetäcke med helhals så borde klara sig då tycker jag.

i jakt på en annan nosgrimma så blev det ett impulsköp på ett rundsytt träns med alla spännena i nacken, fortfarande pullback. Funderar på att få det omsytt senare.
Får hoppas att det passar det där ardennerhuvudet. Är väl helt rimligt med 4 träns till en 3 åring 🤔

Bifogade filer

• horseguardrundsytt.webp
    horseguardrundsytt.webp
    59,2 KB · Visningar: 73
Jag har tänkt ett tag nu att det skulle vara bra att ha ett 50g-täcke till så idag beställde jag ett. Plus lite ditten och datten som visst blev 2000 kr utöver vad täcket kostade. Det var saker jag behövde till ok priser så det är väl ok.

Det känns extra bra att alla täcken i samma vikt har samma färg. Så mycket enklare att hålla koll på dom då :)

i jakt på en annan nosgrimma så blev det ett impulsköp på ett rundsytt träns med alla spännena i nacken, fortfarande pullback. Funderar på att få det omsytt senare.
Får hoppas att det passar det där ardennerhuvudet. Är väl helt rimligt med 4 träns till en 3 åring 🤔
Tack! Det innebär ju att det är fullt rimligt att köpa ett fjärde träns till min 7-åring!

Jag vet iallafall vad jag inte behöver köpa till nästa år, och det är flugluva. Inför sommaren i år hittade jag ingen luva i mina gömmor -även om känslan var att jag vet ju att jag har köpt :confused: O_o Köpte en ny som varit bra.
När jag la undan den igår hittade jag 3st luvor…. Varav en var likadan som den jag köpte i år 😅🙈

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 381
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 575
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama