Sv: Stora Schäfrar
Efter att ha sett stamtavla av min förra hund och spårat bakåt med många foton så har jag insett att "gamla typen" är lite olika i utseende beroende på hur långt bak man sträcker sig.
Min förra schäfer har en rätt rak rygg men en aningens lång vilket en släkting till henne hade på 50-talet (nästan identisk med min schäfer) så frågan är vad man anser att "gammaldax typen schäfer" menas exakt.
Min förra schäfer (tik) var 63 cm hög och hennes pappa samt bror var 69 cm hög och
så här så hon ut.
Sedan skall vi inte prata om hennes psyke
Mer kort på henne kan du hitta
här.
Jag har tyvärr tappat bort länken (läs formaterade om datorn och glömde spara favoriter
) till den där tyska sidan där man kan söka på stammen och även se kort på dom tyskättade släktingarna.
Dessie var dock inte reggad i SKK men stammen fick jag med på ett papper. Hennes pappa var långhårig samt kom till av en tjuvparning med en HS ägd schäfer och en annan SKK reggad schäfer. Hon hade inte kunnat bli reggad oavsätt eftersom det inte är tillåtet att regga avkommor efter långhåriga schäfrar. Jag erkänner dock att jag köpte henne för hon var långhårig schäfer
Sålde henne motvilligt då maken och jag blev för sjuka för att orka aktivera henne på en nivå som hon mådde bäst av
Att dom som köpte henne sålde henne vidare då det inte alls gick bra i längden med deras hund och "glömde" meddela mig vart fast jag blivit utlovad detta dyrt och hederligt är en annan femma. Jag vet tyvärr inte var hon finns idag.