Stora knän..

Fakur

Trådstartare
Köpte en nordsvensk för ett litet tag sedan, 15 år. Han har ganska stora knöliga knän.. Han var inte halt vid böjprov. Nu funderar jag ändå lite på hur det kan ha blivit så..:confused: Tidigare ägare hade haft honom i flera år och han hade alltid sett ut så sa hon.. (tyvärr har jag inget foto på knäna att visa..)

Är det någon av er som har någon idé om hur det kan ha blivit så?.. kan han ha slagit i dom och det blivit någon typ av "överben" eller är det bara någon annan typ av "pålagringar".. Dom är inte mjuka o svampiga utan hårda..

Har någon av er någon bra erfarenhet av detta?:)

Sv: Stora knän..

Säger samma sak som f.g skribent.
Är knäna dessutom symetriska så tror jag att det är genetiskt bundet. Vore lättare med bild.

Sv: Stora knän..

Tack för era svar.

Jo man kan ju alltid hoppas att det är genetiskt..:) Tiden lär väl utvisa det..

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
2 018
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 499
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix