Stora Howrsetråden nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

om man placerar sig i top 100 i GP rankingen så får man en fontän istället för en vattenkopp på hästens sida. Fontänen ger mer energi (kommer dock ej ihåg hur mycket det var) än vattenoppen. ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Okej nu är jag ännu mer lost här.. Vad är vattenkoppen för något då? Vad innebär den? Brukar anmäla mina hästar till Grandprix, men enbart för pengarna och inget annat.. :p
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jaha, det var så simpelt.. *skäms* Trodde det var något häftigt man fick genom Grandprix ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Jag blir nyfiken, hur många pass behöver man egentligen lägga ut för att få en häst som placerar sig topp 100 i GP (antingen köpa en färdig eller "skapa" en)? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Jag blir nyfiken, hur många pass behöver man egentligen lägga ut för att få en häst som placerar sig topp 100 i GP (antingen köpa en färdig eller "skapa" en)? :)

Det beror förstås på hur bra den ska vara. Har du GP-bonusarna (= +18 i alla egenskaper) så gör det förstås sitt till också, detsamma med husdjur. Men man brukar räkna ungefär såhär:
* afrodites tårar 1 pass
* nyxpaketet 6 pass
* ungdomsvatten 1 pass
* medusas blod 1 pass
* harmonipaketet 3 pass
*molntappspaket 5 pass
*poseidonpaketet 3 pass
* grip/hund 2 pass
SUMMA : 22 pass

Sen tillkommer inköpspriset och SM-föremål som inte går att köpa för pass. DÄRFÖR ska man inte lägga skambud på färdigtränade hästar, det irriterar folk :D

Ska den "bara" bli topp-100 så klarar man sig förstås utan så mycket pass. Man behöver inte få superplaceringar ens, bara man har hyfsade hästar varje dag. Lussarna är bra för de duger både till dressyr och trav :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Nej, det är det jag menar. Hur har han kunnat försvinna. Dem går inte att sälja och har ju som sagt inte skickat den till frizonen. Vet ej om man kan kontakta mod om en sån sak. Visst, det var ju inte en superhäst, men ändå en gudomlig :/
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Din Gypse såldes på direktförsäljningarna den 8/11 kl 07:10 för 10 000e och 5 pass ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Okej tack, då får jag nog spara ett tag :D. Fast i och för sig har jag i princip alla de där föremålen på lager ...

*kl*

Jag bestämde mig just för att öppna ett y-horn, ETT, och mest i hopp om att få en GP-biljett, och vad tittar ut om inte en Jade!!! :eek::bump::eek:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Fick ett Y-horn i en dragning tidigare idag. Bytte det mot Morfeus armar direkt, var det bra eller dåligt? Jag resonerade som så att jag aldrig vinner något vettigt i Y-hornen, men nu kan man ju inte låta bli att undra OM det faktiskt fanns något i det där hornet.... x) Om inte så sparade jag ju två pass på det iaf. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

*kl*

Fick ett Y-horn i en dragning tidigare idag. Bytte det mot Morfeus armar direkt, var det bra eller dåligt? Jag resonerade som så att jag aldrig vinner något vettigt i Y-hornen, men nu kan man ju inte låta bli att undra OM det faktiskt fanns något i det där hornet.... x) Om inte så sparade jag ju två pass på det iaf. :)

Jag gjorde som du och bytte bort två horn mot två MA, för jag resonerade likadant, men sedan bestämde jag mig för att öppna ett ändå, och då var det som jag skrev tidigare i tråden en Jade i :angel:. Så nu är jag lite kluven. Men rent statistiskt tjänar man väl på att byta bort hornen, så var nöjd med att du sparade ett par pass :).

Mirtai: Tack! :laugh:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Jag gjorde som du och bytte bort två horn mot två MA, för jag resonerade likadant, men sedan bestämde jag mig för att öppna ett ändå, och då var det som jag skrev tidigare i tråden en Jade i :angel:. Så nu är jag lite kluven. Men rent statistiskt tjänar man väl på att byta bort hornen, så var nöjd med att du sparade ett par pass :).

Mirtai: Tack! :laugh:

Vad bra, då känns det lite bättre. Jag har min Snow, jag får väl vara nöjd med honom så länge. ;) Grattis till din Jade!
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

Tack :bump:

Kostade bara 16 Y-horn. Men 2 av dom hade jag redan och ett köpte jag för diamanter. Så det var väl inte så dyrt....:angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 6

haha, typ :p

Är det någon som haft Ametist innan och kan säga vad den ger? Ufo och diamanter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 117
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 410
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 944
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp