Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

nu jädrar har jag tränat upp min PRE häst för grand prix:n nästa vecka - tog ca30 ÅP's men det var det värt :p

frågan är, vilket utrustning ska jag använda på henne? Poseidon- eller Atalante paketet?


reserverar en häst till dig sandra! :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Lånar din fråga lite:laugh:

Hur ska man bestämma vilken av sina hästar man ska ge Atalantepaketet?:p Får grym beslutsångest och när jag väl hade bestämt mig så hade ju hästen redan eolus vind och den skulle försvinna om hästen fick atalantepaketet.. Den som är tränad mest i allt, den som har bäst blup, eller kanske den som har bäst GP, eller är det nåt helt annat man ska gå på?:confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag väljer att vänta med sånna paket till gudomliga/speciella hästar ^^ För förr eller senare går någon annan häst förbi med högre GP... Men sen tar det ganska lång tid att få dessa, eller om man ens får tag i en lol


Förresten, jag heter Nostie på svenska versionen. Ifall någon funderar att börja vill jag gärna sponsra. Är på det uppdraget och känner ingen som vill börja *attans*
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

den som har mest GP och färdigheter ;)
Blup, vinster och träning fixar man ju under tiden :) (Fast fulltränad är ändå ett plus.)

@Nostie: Gudomliga/speciella hästar kan man ju inte tävla i grand prix:n. Är främst därför jag använder paketen för att få en chans att komma på lite bättre placeringar :p


Gav mitt lilla sto poseidon paketet till slut :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Tack :D Har reserverat en till dig nu.

Snyggve: smaaart, tänkte jag inte på haha. Hoppas på det då!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Åååh vad trött jag blir. Skulle ge ett Atalante-paket till en häst, och jag hade ett paket i lager. Självklart glömmer jag att byta ruta som är ikryssad (ni förstår hoppas jag :D) så jag köper ett nytt för tre pass istället :devil:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jo det är iförsej sant, de flesta hästar som vinner i Grand Prix är fullt maxade med SM föremål.
Gillar själv poseidon paketet mera än Atalante paketet. Så bra val!


Oh, snart har jag duschar på alla mina boxar! behöver endast två till sen har jag till alla mina 24 boxar :bump: ska nog köpa lite extra, kommer ju köpa mer boxar i framtiden och en känsla av att duscharna inte kommer bli billigare direkt...
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

ja inte har jag märkt att det är lättare att få enhörningar när de sänkt chansen - tycker jag får nit på nit :p
Däermot fick jag en rödskimmel liten connemara hingst - vilket är 1% chans att få, vilket var lite roligt :)
lite variation från de bruna, gråa och fux färgade som jag ofta fått.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nä nu är jag trött på att förlora dessa förbenade auktioner:( Väntar tills under tio sekunder kvar och ändå hinner andra buda efter mig och när jag ska vara snabb med att kontra så är det automatiskt lägsta för lågt och när jag fått ändrat så är det försent och auktionen är slut:mad:

Någon som har en hyfsat billig spansk häst att sälja? Måste ha en till för att klara ett mål
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Grattis ändå, får man väl säga.
Enda gångerna mina hästar får de ovanliga färgerna är när jag själv valt färgen med Herapaketet. :p

Nu sitter jag och väntar på att Den Lojale ska dyka upp vilken dag som helst. För när han kommer, så kommer även den sista hästen och då har jag samlat på mig hela flocken. :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Oh, snart har jag duschar på alla mina boxar! behöver endast två till sen har jag till alla mina 24 boxar :bump: ska nog köpa lite extra, kommer ju köpa mer boxar i framtiden och en känsla av att duscharna inte kommer bli billigare direkt...

Jag tror tvärtom att duscharna kommer sjunka rejält i pris när de flesta hunnit köpa på sig några. Nu är det ju sån rusning efter dom :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag har aldrig sett duscharna i lager... Eller ja, jag köpte en för ett pass för att testa.
Fylls lagret bara på en gång om dagen? För då känns det som att man får kliva upp mitt i natten för att vänta på uppdateringen.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

hur funkar detta med energi?
min häst har ständigt energifältet på rött.vad ska man göra för att höja det till grönt?nu har hon bara 7%..
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Är ALLA procenten låga dagen efter? Alltså både hälsa, energi och moral? :crazy: Bäddar du ner fölet?

Ja, iaf allt utom hälsa möjligtvis:confused:
Bäddat ner på antingen äng eller box beroende på temperatur.

Idag såg schemat ut såhär (1år): rykta
1 timmes lek
fodra
morot
vatten
8 timmars lek
klappa
rova

Dagen slutar 19.30 med 28% energi

8 timmar fanns inte en chans att klara, så jag fick leka 6 timmar om jag minns rätt, sen stoppa på ängen och därefter kunde jag ju leka någon timma till. Dagen slutade därför 22 och med energi på 12%



Har förresten lagt till några av er som vänner, ifall ni undrar vad det är för tomte:p
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Energin ökar genom att du matar hästen eller ger den morot/rova/vatten. Försök se till att hästen inte går till sängs med under 20% i energi för då kommer den må sämre när den vaknar dagen därpå.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Varför gick det inte med 8 h? Energin BORDE ha räckt till det, eller hur låg skulle den ha blivit då? Det gör ju inget om energin är nere på 0 under dagen, så länge den är över 20% när man nattar hästen.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ang foder så ska du ge 1,5 kg mer än vad som står.
Klappa ska du göra när energin är låg, då kan man få upp till 12% energi. Hur kan fölet sluta med 12% om du avslutar med klapp och rova? :confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

KL

Börjar bli lite sur på en nu... Beställde ett föl av en för några dagar sen och den skulle levereras senast igår. Pris var bestämt och allting.

Idag vid 19.12 skrev hon att fölet skulle födas idag. Vad bra tänkte jag, då får jag den snart! Men nu är fölet fött, användaren är utloggad, och ingen häst är reserverad till mig :mad:

Ska ändå betala hästen med riktiga pengar och känner inte för att vänta så länge till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp