Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*knapplån*

Tyvärr brukar de flesta bra stallplatserna vara upptagna vid denna tid, den bästa tiden att hitta stallplatser är tidigt på morgonen. Upptäckte det idag när jag vaknade vid 6 tiden för att betäcka en enhörning.

(som förövrigt vägrade ge mig en hornis idag, båda gångerna *grr*)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nu får ni förklara lite närmare för stackars mig :D Om jag vill tävla hoppning med min hannoveranare, vad ska jag träna/inte träna för att ha bättre chans på tävlingarna? Då ska jag alltså inte träna hoppning om det är det jag vill tävla?

Såhär ser det ut för dom:

Hoppning 90%
Dressyr 70%
Snabbhet 66%
Galopp 62%
Uthållighet 42%
Trav 20%

Bör jag då alltså satsa på dressyr, snabbhet och galopp? Eller kanske uthållighet istället för dressyr... Hjälper dressyr något i hopptävlingar?

Jag vet inte riktigt var jag ska leta för mer info om tävlingarna :confused:

Dressyr hjälper i alla tävlingar (utom just dressyr, då får man det bara svårare :p).

Om ditt syfte är 20 vinster så tränar du antingen dressyr + snabbhet och sen tävlar i hoppning eller så tränar du dressyr och hoppning och tävlar i fälttävlan (rekommenderas). Eftersom din häst är så pass dålig i uthållighet borde du få enkla tävlingar, samtidigt som du tränar färdigt två av de bästa färdigheterna.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*

Jag har som mål att hitta en vän till i spelet! Om det är någon här som ännu inte finns på min vänlista så vill jag gärna ha dig där. Jag heter Eulwen. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Vet inte om jag e din vän ännu, men heter Nostie där iallafall.

Woho, klev upp kl 6 imorse för att betäcka en enhörning och för tredje gången gillt fick jag äntligen min första enhörning! Så klarade uppdraget woho.

Nu till nästa uppdrag, någon som är villig att köpa en häst från mig för 30 000e, validera mitt uppdrag och sen köpa en häst från dig för samma summa?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Tänkte kolla om det är någon som har en connemaraenhörningshingst (långt ord :D) med GP över 355 som den kan tänka sig att låna ut för ett par-tre betäckningar? Jag skulle vilja ha lite nytt blod till mina :) Jag har en hingst med GP 355.28, 100 blup som jag kan låna ut om man vill byta.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

tack så mkt! reserverade en häst åt dig nu, reservera en åt mig så får du tillbaka pengarna
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

KL

Puh! Äntligen har jag tränat färdigt min nya GP-stjärna... En fransk travare, just nu har ettan på rankingen 628 i färdigheter. Min har 669 :banana: Jag är helnöjd!! Hoppas det går så bra i GP idag som jag hoppas på... Tyvärr hann jag anmäla min Lusitano också innan, så det lär väl sänka min ranking något (kom på plats 17 i trav förra veckan).
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Hur tränar du dom som ska gå GP? Bara maxa färdigheterna och sätta på bra utrustning eller?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Ja, de får Nyx-paketet och ungdomens vatten så snart det går. Sen tränar jag efter ett speciellt schema och ger alla SM-föremål jag kan komma över. Saknar Boreas utfall på ett par av hästarna, men det går knappt få tag på längre :(
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*
Jag tänkte köpa pass för 20% av min reserv så om någon kunde hjälpa mig med det skulle det vara bra. Skulle vilja köpa en häst för 245 000 och sen sälja en tillbaka för samma summa.
Om någon har lust att ställa upp blir jag glad! Gör naturligtvis det samma tillbaka om/när det behövs.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Du gillar Ungdomens vatten alltså? Jag har aldrig förstått tjusningen med det men jag kanske har missat nåt :angel:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Haha, ja det gör jag ;) Hatade dom också förr, men sen jag började satsa på GP så är de guld värda :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp