Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

KL

Hur gick det med folks enhörningsförsök idag? :)

Jag fick en på fyra försök, kommer hamna tvåa på listan :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag glömde bort tiden, och kom på det endast två minuter för sent:mad:

Men, men det kommer en dag imorgon också:D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Precis :D Jag kom på att jag skulle skicka en betäckning till dig typ en timme innan och blev nästan lite stressad, haha.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Välkommen! Jag har skickat en vänförfrågan till dig!

Hur gör ni andra med träning av föl? Vad för träningsprogram funkar nu när saltstenen är borttagen? Försöker uppnå 1.2 GP med två föl men det var visst inte så lätt...
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag använder detta, som stod tidigare i tråden. Men det är inte alla det funkar på, funkar inte första dagen så vet man att det är kört typ. Fullföljer man ändå så får man typ 1,17-18 i höjning.


8 MÅNADER
"""""""""
1 timme 30 min äng
Rykt
7 timmar lek
Rova
1 timme lek
Klapp
Morot
Dryck
Mat

10 MÅNADER
""""""""""
1 timme 30 min äng
Rykt
1 timme lek
Mat
1 timme äng
7 timmar lek
Rova
1 timme lek
Klapp
Morot
Dryck

1 ÅR
""""
1 timme 30 min äng
Rykt
8 timmar lek
Rova
1 timme lek
Klapp
Morot
Dryck
Mat

1 ÅR 2 MÅNADER
""""""""""""""
1 timme 30 min äng
Rykt
9 timmar lek
Rova
1 timme lek
Klapp
Morot
Dryck
Mat

1 ÅR 4 MÅNADER
""""""""""""""
30 min äng
Rykt
1 timme lek
Mat
9 timmar lek
Rova
1 timme lek
Klapp
Morot
Dryck

1 ÅR 6 MÅNADER
""""""""""""""
30 min äng
Rykt
1 timme lek
Mat 5,5 kg
10 timmar lek
Rova
Morot
2 timmar lek
Klapp
Dryck
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det är leken det faller på om det faller, iaf har det varit så för mig:)

Edit: Alltså klarar fölet allt första dagen så brukar den klara resten också, men har den inte tillräckligt med energi för de första 7 timmarna lek så brukar inte resten av programmet gå heller, energin fattas.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag inackorderar alltid mina föl hos mig själv och ser till att de har dusch - då klarar de föllekarna galant! Brukar t.o.m. kunna leka ett par timmar extra så sista lekdagen har de både tid och energi över :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

varför ska man alltså leka med fölen?

jag har varit dum nog att sätta upp ett stall! kommer det automatiskt på listan över lediga stallplatser eller måste man anonsera själv på nåt sätt?

kommer att gå käpprätt åt skogen detta,pengarna tar ju slut genast!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Man leker för att öka GP:n med max 1,2. Hästen blir lite bättre alltså. ;)
Satsa på att odla grödor och sälja först, innan du sätter upp boxar, så tjänar du pengar ganska fort och har lite mer att röra dig med innan du bygger vidare.

kl

Jag har köpt en enhörning! :D
Är ni noga med att bluppa era horningsston innan ni avlar eller är det bara att köra på?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Alltså, jag må vara tappad bakom en vagn.. Men hur lägger jag till hästar till mina uppfödargårdar? :crazy:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Folk måste välja att stå hos dig, det gör du inte själv. Eller menar du till ditt stuterinamn? Eller vad vad menar du? :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det beror väl på vad du har för mål med din avel? Vill du bara ha en enhörning för att nå målet skulle jag avla på ASAP. Men vill du har fina hörningar skulle jag nog vänta tills stoet var bättre bluppad :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nej men alltså mitt "Stuteri". När jag skapade en ny flik är det inga hästar där. Förut kunde man klicka i på "Mina hästar"-sidan och ta "Flytta till..." Frizonen, Stuteri Blablabla.. :confused: :D

... Och hur flyttar man dom till frizonen?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Genom att gå in på sälja-knappen så kan du skicka dem till Frizonen. Bredvid säljknappen finns en till knapp som heter "Byt stuteri", där kan du välja vilket stuteri den ska stå i :) Byta affix gör du under den sista av dessa tre knappar (ovanför hästens bild på hästens sida alltså), på knappen "Döp om".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp