Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*

vill nån hjälpa mig med passköp?? Hur är det det funkar? Hur mycket pengar måste jag ha kvar för köpet? Hur många procent är det de kostar?? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Gå in på profil - mina pass så står det där :)

Du vill ha så lite pengar kvar som möjligt på ditt konto innan du köper ett pass, så att du slipper betala massa för ett pass. Så om du har till exempel 52000e på ditt konto, kommer du överens med någon här på buke att den reserverar en häst till dig för 50000e, och så köper du den. Då har du bara 2000e kvar på ditt konto, går till passidan och köper ditt pass. Sen reserverar du en ny häst till samma person som du köpte av för samma summa, och så får du tillbaka dina pengar :)


Yey, fick tag i två duschar precis :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Då är du generös. Om jag har t.ex. 52 000e på kontot så köper jag en häst för 51 990e typ :D Billiga pass gillar vi!!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jo, det ska finnas ett Connemaraföl som heter Edvin och som är reserverat till Bounce :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

kl

Nu får ni hjälpa mig hur jag ska göra :D Håller på med spanska krakar och avlar och har mig. Nu har jag fått mitt bästa föl hittills (inte för att jag fått så många tidigare men..). En hingst med 397 i GP och inte så toppenbra egenskaper kanske men äsch. Har inte avlat länge heller.

Men, skall jag behålla den som hingst och betäcka mina andra ston med den sen när BLUP blivit bra (stona har 378 och 379 i GP) eller ska jag använda Zeus blixt och göra den till ett sto? Och fortsätta avla på den med andras hingstar med bättre GP och gå snabbare fram?

Har inte avlat jättelänge eller i nån jätteskala osv men jag vill ju ändå att det ska bli i alla fall lite halvbra ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Lånar din knapp lite


Jag har 6 boxar lediga i mitt stall, som jag kan reservera om någon är intresserad. Lin, de största boxarna, stora ängar som roteras varje dag, jag ger äpplen till de som behöver varje dag, morötter, hälsosörp. Tyvärr har jag inte dusch i alla boxar, men det jobbar jag på.

Jag har stalldrängar, ridinstruktörer, hovslagare och sadelmakare. Lektionen ger 52 E.

10 Equus tar jag för detta
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

KL

Åååååh, alltid lika hemskt när jag inte har tillräckligt med ÅP för att leka färdigt med fölet i ett svep :(
Men... igår fick jag en enhörning till :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag hade nog valt nån annans hingst för att skynda på det lite och få lite nytt blod i min avel :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

ÅÅhh finns det ingen som vill hjälpa mig med ett passköp?? Om nån vänlig själ vill det så reservera en häst åt mig för 134 800e. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Har köpt den nu :) Vill du ha tillbaka den sen?

Min får du antingen behålla eller sälja till frizonen, vill dock inte att han kommer ut på marknaden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
532
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp