Stora Howrsetråden - FEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Någon som har lust att ge mig en rova? ;) Till ett mål, annars hade jag nog inte frågat nej ;) Självklart ger jag tillbaka :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

KL

Hur lägger ni upp dagarna för att få ut så mycket som möjligt av energin under träning av hästarna över 18 mån? Jag orkade inte räkna och körde lektion, en timme hage, rova, mat, träning och sedan morot och rykt och vad som nu behövdes. Men det kändes inte optimalt... :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag gör såhär: Tränar för all energi
Mat, rova, vatten, klappa, rykta, morot om de finns
Sen så får man alltid mer procent än 20% kvar, för den överblivna procenten så leker jag, tränar mer eller liknande. Sen brukar jag om jag känner för att lyxa till det ställa i hage eller box ett tag i samband med fodring och de :)

Optimalt vet jag inte, men okej.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag brukar rykta (moral till 100 så går det åt minde energi) sen tränar jag för all energi , sedan ger jag rova och tränar för det. Sedan ger jag mat , ryktar , klappar, dryck och morot. Om det går så leker jag eller tränar jag sedan så att de blir exakt 21%. Sedan ger jag alltid energisörp då det är möjligt(altså inte efter jag lagt ner till 21 xP )
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Kl

Är det bara jag som verkar ha svårt att hålla i åp? Så fort jag får ett föl måste jag genast åldra det till 2 år och 6 månader så jag kan betäcka det, och sen åldra fram till betäckning så jag får ännu ett nytt föl. Inte bra ;) Nu har jag i alla fall min första häst med två ypperlighetsstjärnor, igår hade jag inte en enda ypperlighetstjärna ;)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag brukar köra vatten, rykta, sen så mycket träning det bara går, så mat (ut i hagen på varma årstider), träna lite till om det går, så sist klappa och rova. Tycker det funkar ganska bra :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Jag gör såhär: Tränar för all energi
Mat, rova, vatten, klappa, rykta, morot om de finns
Sen så får man alltid mer procent än 20% kvar, för den överblivna procenten så leker jag, tränar mer eller liknande. Sen brukar jag om jag känner för att lyxa till det ställa i hage eller box ett tag i samband med fodring och de :)

Optimalt vet jag inte, men okej.

Ju mindre energi hästen har, desto mer ger klappen:)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Haha, ja nu är hon påväg till LillaMy84 istället. :angel: Jag orkar inte med föl bland mina ridskoleponnyer - de kostar bara pengar och måste lekas med. :cool:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Haha, ja nu är hon påväg till LillaMy84 istället. :angel: Jag orkar inte med föl bland mina ridskoleponnyer - de kostar bara pengar och måste lekas med. :cool:

Nu så:D Jag väntar med att köpa bukevandringspokalen:p så kan du lägga på ett pass i priset först om du vill
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

kl

Om någon får tag i en ÅP-ballong idag skulle jag bli evinnerligt tacksam om ni skickar en till mig :D Har ett dräktigt sto och jag är väääldigt nyfiken på vad som finns i hennes mage! :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Ett tips om du inte vill ha lilla Klara kvar - sälj henne till frizonen, misslyckade enhörningsförsök ger väl 1000e där har jag för mig! :D
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Är det inte enhörningar som ger 1000e? En misslyckad enhörning är ju bara en vanlig häst :p
 
Sv: Stora Howrsetråden - FEM

Misslyckade enhörningar ger också 1000e, eftersom det är så attans dyrt att hålla på att försöka få en riktig :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
252
Senast: Lavine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Adrian Kolgjini sitter på leken med fem hästar till start när V75 avgörs på Åby. Ingen ur Jägersrotränarens kvintett ska räknas bort...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För fem år sen levde Emilia Dexhav sitt drömliv. Hon skulle starta företag och leva på hästar. Men så ändrades allt. I en bilolycka...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 077
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp