Stora ensilagebalar

C

Ciazon

Hur länge kan man ha en stor ensilagebal ute i hagen? Jag känner en som har satt ut en storbal till sina två hästar. Hinner de verkligen äta upp den innan den blir dålig, antar att det beror på vädret för om det är fruset borde den ju hålla längre, men om det är tö och sedan fryser igen, hur fungerar det då :confused:
 
Sv: Stora ensilagebalar

Hej,dom håller i flera veckor så här års ,men det bör vara hög torrsubstans så inte hösilaget fryser för man ska inte utfodra med fruset hösilage.Mvh Maria
 
Sv: Stora ensilagebalar

När det är minus kan dom hålla några veckor men är det plus håller dom sig max 5-6 dagar...
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 428
Senast: Exile
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 376
Senast: Viva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 797
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp