Stora ensilagebalar

C

Ciazon

Hur länge kan man ha en stor ensilagebal ute i hagen? Jag känner en som har satt ut en storbal till sina två hästar. Hinner de verkligen äta upp den innan den blir dålig, antar att det beror på vädret för om det är fruset borde den ju hålla längre, men om det är tö och sedan fryser igen, hur fungerar det då :confused:

Sv: Stora ensilagebalar

Hej,dom håller i flera veckor så här års ,men det bör vara hög torrsubstans så inte hösilaget fryser för man ska inte utfodra med fruset hösilage.Mvh Maria

Sv: Stora ensilagebalar

När det är minus kan dom hålla några veckor men är det plus håller dom sig max 5-6 dagar...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: soom
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur