Stor skillnad mellan GPA classic och GPA Titium?

Lollan

Trådstartare
Funderar på att köpa en GPA hjälm och väljer mellan
dessa två. Vad tycker n? Titiumen kostar ju typ 1000 kr mer
och ser klassigare ut.
Hur är det med passform och ventilation och så?
Vill även ha tips på var de billigaste av dessa hjälmar finns
att köpa... :)

Jag tycker ventilationen är bättre i Titium. Jag red faktiskt terrängen i ft i Titiumhjälmen och var inte ens svettig när jag kom i mål :banana:

Jag har inte testat någon av hjälmarna, men som jag förstår så skall tydligen Titium hjälmen vara mer ventilerad än classic.

Nån som vet hur pass bättre ventilering det är i GPA classic än i vanlig hjälm (typ charles owen/sammetshjälm)?

Jag har hört att det är kass ventilation i CO hjälmarna,
så det skiljer nog rätt mycket...

Jag skulle gissa på att det är mycket bättre ventilation i GPA hjälmarna än en "vanlig" sammetshjälm typ Charles Owen m.fl.

GPA Titium har ett titanum inlägg i hjälmen som gör den mkt säkrare än classic. Bla blev L.Beerbaum sparkad i huvudet för något år sedan efter avramling på tävling och de som kan det säger att den smällen tog så illa så hade han haft en annan hjälm så hade han blitt där nu hade han GPA Titium och den klarade smällen. Sägs vara den säkraste hjälmen på marknade just nu.

okey... sa man ändå betala så mkt för en hjälm ska man väl
köpa den bästa, på en gång... men jag tycker titiumen är så skrikig, den sticker ut så mycket.. eller är den snygg?? jag vet inte... :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
954
Senast: Shixle
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 548
Senast: Cissi_ma
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka