Messy
Trådstartare
Jag har en häst, en som har problem med kroppen och inte kan tränas fullt ut och hårt, allt går väääldigt långsamt. Ångrar inte att jag köpte henne, och hon är aldrig till salu. Så henne är jag "fast" med.
Nu till frågan, går i tankar på att antingen betäcka henne nästa år, eller köpa en till.
Om jag betäcker henne så har jag en ridbar häst till om 5-6år, KANSKE.
Så, frågan är nu, hur mkt "jobbigare" är det med två hästar tycker ni?
Upplägget skulle ju vara som så att nummer 1 får vila 1-2 dagar i veckan + tömkörning och skog, 1-2 dagar lite hårdare.
Häst 2, tränas mer målinriktat, ev. medryttare 1 dag i veckan, vila 1 dag. (självklart skog på den oxå).
Man kan ju matcha så att åker man iväg med den ena så har medryttaren den andra (alt. vila)...
men handen på hjärtat, ekonomi och tid om man jämför 1 eller 2 hästar!
gärna input från er som har köpt till en efteråt, plus och minus!
Jag är 28år, klarar två ekonomiskt (lite tajtare men, det GÅR absolut). Det är mer tiden och orken jag är orolig över.
jobbar 13-19 eller 15-20, eller 11-20 (sällan), 8-17.
Har en mamma som vill döda mig om jag köper en till
Nu till frågan, går i tankar på att antingen betäcka henne nästa år, eller köpa en till.
Om jag betäcker henne så har jag en ridbar häst till om 5-6år, KANSKE.
Så, frågan är nu, hur mkt "jobbigare" är det med två hästar tycker ni?
Upplägget skulle ju vara som så att nummer 1 får vila 1-2 dagar i veckan + tömkörning och skog, 1-2 dagar lite hårdare.
Häst 2, tränas mer målinriktat, ev. medryttare 1 dag i veckan, vila 1 dag. (självklart skog på den oxå).
Man kan ju matcha så att åker man iväg med den ena så har medryttaren den andra (alt. vila)...
men handen på hjärtat, ekonomi och tid om man jämför 1 eller 2 hästar!
gärna input från er som har köpt till en efteråt, plus och minus!
Jag är 28år, klarar två ekonomiskt (lite tajtare men, det GÅR absolut). Det är mer tiden och orken jag är orolig över.
jobbar 13-19 eller 15-20, eller 11-20 (sällan), 8-17.
Har en mamma som vill döda mig om jag köper en till