Stor juverhalva

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Siekan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 670
S

Siekan

Hej!
Jag är lite orolig för min unghäst. Hon är 1 år och 7 månader (halvblod) och har en juverhalva som är mycket större än den andra. Är lite fundersam över detta, upptäckte det för några månader sen, hon verkar inte vara öm i den.

Är det någon som varit med om detta? Är det något jag bör vara orolig för:confused:

Skulle vara jättetacksam för er hjälp!

MVH
/Elin

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stor juverhalva

Är det hela juverhalvan eller mest "tutten" som är större?

Min häst hade nämligen en betydligt mycket större "tutte" när hon var föl-åring men som nu är lika stor som den andra och fullt normal.

Vi bad veterinären kolla på det en gång när han ändå var ute och han sade att han aldrig sett det förut men att det inte såg något konstigt ut så vi skulle bara avvakta.
Det växte som sagt bort.

Vore jag du skulle jag kolla det nästa gång en veterinär är i närheten bara för att kolla status så att säga. Annars tror jag att det kan vara en individuell skillnad som hon kommer växa i.

Sv: Stor juverhalva

Tack för ditt svar!
Det låter som att det skulle kunna va så att hon "växer i den" de låter logiskt.
Det är hela juverhalvan som är större än den andra. Hon ska snart vaccineras så jag tänkte visa veterinären den då.
Fler med erfarenhet/teorier?

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka