STOR häst?

C

Comet

hejsan är nu ute å letar efter en häst att köpa! för den jag har nu på foder kan jag ej eller vågar ej köpa eftersomhan e tätt mellan 2 tornutskott i sadel läge visst han håller till dressyr å lite markarbetet men jag vill hoppa med... men iafall ska titta på ett halvblod som e 1.73 cm i mankhöjd! guud vilken bjässe! han har inget stort steg eller stor i galoppen men det borde inte kännas så högt när man hoppar med en sån stor häst eller att hinderna inte ser så stora ut? några fler som rider såna bjässar som hoppar med? beräät lite om era stora hästar??

Sv: STOR häst?

Mitt svenska hlvblod är ca 172cm hög. I början ville jag ha en liten häst men nu har jag lärt mig att rida lite större hästar och det är suuuperkul:bump: Visst det är större rörelser över hindrena (oftast) men när man väl kommer in i rytmen så är det härligt(det tycker i alla fall jag) Lycka till med häst köpet.

jag har en på 176 :D
han har stooor galopp, så i början kändes det som om allt gick väldigt fort, men man vänjer sig ganska snabbt
det är jättepraktiskt att hindrena inte ser så stora ut :D

x1pxOYwqu4SjF5aMlKb1EUrynqtOlldPYrX-sC8edy9Uvvtoi3AAfpRA_i7ikd9cVTuIRdwQDzZ1mv_Hj9d_lep1DhNekjbhAJNtDeZHYEDtyTpK0-t3Do104gcr71zfyP3SH2g66PC7g_k5xM2T5qrQ9cYW7iLCrYx

Min dotter rider ett stort halvblod. Dottern är 155 cm och 13 år. Hästen är en bit över 170. Funkar bra.

Har själv bara ridit hästar under 160 förut. Men när jag nu skulle köpa mig en ny häst så valde jag att bara titta på hästar på ca:170. Anledningen är att jag är rätt lång och igentligen behöver en lite större för att det ska se bra ut. Hästen jag köpte var på 173 och kändes i början som en riktig bjässe från marken. Upsuttet var det inga prolem alls förutom att han var lite svår att rida i hop i början. Nu känns han nästan liten när man vant sig men öknamnet "älgen" alt "helge" slipper nog den stackarn aldrig i från :D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 196
Senast: Juli0a
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 047
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 766
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 525
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka