Stor familj

Torktumlare

Trådstartare
Kollar på familjen annorlunda, skulle ni kunna tänka er att ha så många barn? Kan ni tänka er ett sådant liv, en sådan vardag? Nu vet jag att många har väldigt svåra födslar men om era kroppar fysiskt klarat av det med en stor familj menar jag minst 6-7 barn och uppåt. Vad tycker ni?

Sv: Stor familj

trots att jag hade en 96 timmarsförlossning vill jag ha ett innebandylag:D

Tyvärr vill sambon bara ha 2.....

Absolut inte. Skulle varken ha ork eller lust med så många barn. Hellre 2-3 st som man kan ägna sig åt på ett annat sätt.

Fast det beror på vilket sätt man prioriterar sin tid och hur man planerar de flesta som har 2-3 barn jobbar ju heltid just i familjen annorlunda är iaf en av föräldrarna hemma på heltid.

Absolut inte, ingen av oss har lust att sluta jobba, ingen av oss kan försörja sju personer eller fler på en lön, och vi skulle ha råd med en så stor bostad. Då ska nog minst en och gärna bägge föräldrarna ha "stor familj" som det enda man vill i livet, tror inte man hinner med så mycket annat.

Mammas kompis (men hon har iof "bara" 6) dom har faktiskt ett annat liv. Men dom planerar mycket mer än vad vi gör. Visst bråkar barnen men det är det ända dom känner till

Pappa har 9 helsyskon, nu är alla vuxna men där finns alltid någon att vända sig till

Jag har också alltid någon att vända mig till, fast jag bara har två syskon. Man har ju vänner också.

Jag har också alltid någon att vända mig till, fast jag bara har två syskon. Man har ju vänner också.

Precis. Så finns det ju släktingar m.m, det behöver ju nödvändigtvis inte vara syskon som man vänder sig till.

Allmänt:

Nej gud, här blir det max två barn.
Jag vill inte ge upp "mitt liv" så som jag ser det. Jag vill att mina barn ska känna att jag har tid för var och en av dom jag skaffar + att jag vill ha egentid och arbete. Så nej i mitt liv finns ingen plats för så många barn, då känner jag att jag inte kan ge allt som jag vill att mina( mitt ) barn ska få ( i både egentid, resor m,m )

Never ever så många barn. Planen är två men vi kan tänka oss tre också.

Sambon har sju halvsyskon, uppvuxen i samma hushåll som fem av dem. Han tycker ändå att två-tre barn räcker. Jag är ensambarn och håller med så vi är överens :laugh:

Precis. Så finns det ju släktingar m.m, det behöver ju nödvändigtvis inte vara syskon som man vänder sig till.

Allmänt:

Nej gud, här blir det max två barn.
Jag vill inte ge upp "mitt liv" så som jag ser det. Jag vill att mina barn ska känna att jag har tid för var och en av dom jag skaffar + att jag vill ha egentid och arbete. Så nej i mitt liv finns ingen plats för så många barn, då känner jag att jag inte kan ge allt som jag vill att mina( mitt ) barn ska få ( i både egentid, resor m,m )

Jag skriver under på det du skriver.

Jag skulle inte vilja ha så många för att jag tror det är svårt att kunna ge varje barn tillräckligt med uppmärksamhet och tid.
Sambon är nöjd med två, jag skulle kunna tänka mig ett till om några år.

Jag vet inte varför jag skulle bidra till överbefolkningen på jorden, så svaret är nej. Om jag nu kunde få flera barn vill säga. Dessutom är det väldigt viktigt att jobba för mig och ha egna fritidsintressen, så jag skulle aldrig hinna med. Dessutom skulle jag inte orka vara gravid femtielva gånger, det sliter på kroppen.

Verkligen inte. Maken tycker det räcker med de två vi har. Jag kan tänka mig en till. Om jag slapp vara gravid och föda.
Så här blir det nog bara de två vi fått. :)

Det måste ju bli ett heltidsjobb att ha så många barn. Och hur får man tid till ett och varje barn?

2 eller absolut max 4, men då måste vi byta bil så det lutar väl åt max tre då, för jag tror inte vi hinner med annat innan både jag och min partner blir för gamla, men det kanske slutar med en skrutt ändå som vi har nu, med tanke på mitt lilla fertiletsproblem.
Det är ju det alla som vill ha flera barn än vad en normal bil får plats, får ju även fundera på bilen, speciellt om man ska iväg hela familjen. Kostsamt att åka med två bilar för att man inte får plats.
Jag tror inte heller barnbidraget och det extra barntillägget räcker när man kommer upp, visst vissa saker kanske går jämnt upp men vissa saker går inte heller.

Har ju haft lätta förlossningar så ska jag ha många föder jag väl i sömnen å vaknar av att de skriker mellan benen :p

Jag älskar "Älvdalen-familjen" och skulle jag kunna ha de så som det visas i TV så lätt 10 barn :love:
Tror absolut man har tid till alla barn och tror inte heller de blir jobbigare, den minsta får ju bara hänga på hela tiden och helt plötsligt är de stora ;)

Känner mig inte rädd för att jag skulle ge barnen för lite tid eller kärlek. Eller hur jag skulle kunna "glömma" bort nån. Tror nog det är jag som får för lite kärlek för ungarna ska iväg på aktiviteter och sitta framför datorerna :p

De enda jag tycker verka jobbigt är ju att lösa det med bil när man ska iväg.

Jag har 2 st nu, maken är nöjd och jag vill gärna ha minst en till.

Nej har ingen som helst önskan efter så många barn, inte ens fler än den lilla jag redan har :idea: Kommer själv från en liiiten familj (ensambarn) och vår trio just nu känns helt perfekt!

Trots underbar graviditet o enkel förlossning o fantastisk dotter ;)

Att kunna känna och ge kärlek till alla barn är inte vad jag pratar om iallafall. Mer att ge var barn individuell ensam- och kvalitetstid.

Det måste vara betydligt svårare ( om man inte som dom i Familjen Annorlunda ) när man har 8-10 barn att alla ska få sitt om man samtidigt som förälder vill jobba och ha lite egentid också.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 289
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 357
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 130
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 875
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar