Stomach-Plus?

B

Beckan

Hej Hej!
Har en 6-årig valack som väldigt lätt blir stressad oh nervös, både inne i stallet och vid ridning. Han steppar om kring, lyssnar på allt som låter och blir väldigt lös i magen. Han blir även rätt 'bråkig' att rida när han är så uppstressad som han blir ibland.
Har hört att Stomach-plus ska vara bra för stressade hästar, någon som har erfarenhet av detta? Fick även tips av min hovslagare idag på något annat, men han mindes inte vad det hette... Vet ni om något annat tillskot för stressade magar? :)

Sv: Stomach-Plus?

Hej ! har använt stomach plus sedan i våras, min c ponny var lös under vinter på hösilage och det blev värre när betet började växa ordentligt. fick höra om S P på MR i malmö och kontaktade dom, har sedan använt det på båda nina hästa en ponny o en nordis båda är nu helt ok och jag har dragit ner på dags dosen lite grann det tog drygt en månad innan jag märkte riktigt bra resultat men där efter är magarna och avföring som den skall. jag blandar det i lite betfor ( uppblött ) och sedan får dom det morgon o kväll, har man en häst som är riktigt lös så bör man ge 4 gånger om dagen den först tiden.
lycka till.

jag har alltid ett burk stomach hemma. kanon produkt jag inte vill vara utan. Just magens problem är den kanon till, minsta lilla löshet i magen och de försvinner på ett vips. ett tips till själva stressen är placid eller equi-calm.

Man kan säkert lika gärna köpa Saccaromyces cervisae i en vanlig livsmedelsaffär. Det borde bli ganska mkt billigare.

Kopierat från en hemsida
"STOMACH-PLUS innehåller: Vetefibrer, oligiofruktos, äpplefiber, morotsfiber, naturlig äpplearom, biokultur Saccaromyces cervisae."

Det enda jag kan tänka mig som är speciellt med detta är just jästsvampen. Men den finns alltså i gula förpackningar med röd eller blå text i mataffärer. Fruktanerna kan man nog vara utan även om jag har läst att oligofructos kan vara bra för tarmen i mindre mängder.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 923
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter